[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Preverjanje razumevanja računalniških konceptov s pomočjo Neopiagetove teorije, testov in razmišljanja naglas

Radovan Krajnc in Jože Rugelj in Matjaž Debevc (2015) Preverjanje razumevanja računalniških konceptov s pomočjo Neopiagetove teorije, testov in razmišljanja naglas. V: Modern approaches to teaching coming generation = Sodobni pristopi poučevanja prihajajočih generacij. Eduvision, Polhov Gradec, str. 389-403. ISBN 978-961-93662-5-7

[img]
Predogled
PDF
Download (878Kb)

    Povzetek

    Poučevanje programiranja, reševanja problemov in snovanja algoritmov predstavlja strokovno in didaktično zahtevno opravilo, saj morajo biti učenci za razumevanje računalniških konceptov zmožni abstraktnega razmišljanja. Neopiagetova teorija navaja, da lahko posameznik, ne glede na starost, napreduje v štirih abstraktnih stopnjah mišljenja. Da bi učitelj lahko pomagal učencem razvijati abstraktno mišljenje pri programiranju, mora ugotoviti, na kateri stopnji mišljenja se najverjetneje nahajajo. Učitelj sicer lahko ugotavlja zmožnost reševanja nalog na različnih stopnjah s pomočjo testov, vendar samo iz analize odgovorov ni možno sklepati o zmožnosti abstraktnega razmišljanja posameznega učenca. Iz rezultatov lahko zgolj sklepamo o deležu učencev, ki določene stopnje razmišljanja še ni doseglo. Pogoj za takšno sklepanje so relevantne naloge, ki za pravilno rešitev zahtevajo mišljenje na ustrezni ravni. Določanje stopnje abstraktnega mišljenja za posameznega učenca je veliko bolj zanesljivo z individualnim pogovorom in učenčevim razmišljanjem naglas pri reševanju danega problema. V članku prikazujemo postopek priprave testa in preverjanje njegove relevantnosti. Na osnovni analize testa, ki ga je rešilo 638 učencev, smo ugotovili, da naloge ustrezno diferencirajo učence, ki nalog na višjem nivoju ne rešujejo pravilno. Rezultate smo preverili z individualnimi razgovori z učenci. V izobraževanju lahko relevantni testi pomagajo učitelju pri prilagajanju razlage učencem, ki določenega nivoja abstraktnega razmišljanja še nimajo razvitega.

    Tip vnosa: Del monografije
    Ključne besede: Neopiaget, programiranje, koncepti, abstraktno razmišljanje, razmišljanje naglas
    Število strani: 998
    Povezani naslovi URL:
    URLTip URL
    http://eduvision.si/Content/Docs/Zbornik%20prispevkov%20EDUvision%202015.pdfDrugo nahajališče
    http://cobiss6.izum.si/scripts/cobiss?command=DISPLAY&base=50126&rid=10847817&fmt=11&lani=siDrugo nahajališče
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    Oddelki: Oddelek za matematiko in računalništvo > Katedra za računalništvo in didaktiko računalništva
    ID vnosa: 3308
    Datum vnosa: 07 Jan 2016 12:30
    Zadnja sprememba: 07 Jan 2016 12:30
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/3308

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa