[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Uporaba igre v kontekstu šolskega svetovalnega dela

Tanja Pušnik (2015) Uporaba igre v kontekstu šolskega svetovalnega dela. Magistrsko delo.

[img] PDF
Download (2683Kb)

    Povzetek

    Magistrsko delo se ukvarja z razumevanjem pomena in uporabnosti igre in igralnih aktivnosti za šolsko svetovalno delo. V teoretičnem izhodišču se osredotoča na razumevanje igre otrok v povezavi z njihovim razvojem in učenjem. Poleg posameznih značilnosti igre zajema predvsem značilnosti igralne dejavnosti ter povezavo igralno-terapevtskih tehnik s posameznimi svetovalnimi (socialnopedagoškimi) strategijami. Naloga izhaja iz teoretičnih izhodišč psihologije razvoja otrok in otroške igre (razvojno-psihološke teorije), klasifikacije in ovrednotenja igre, (na otroka usmerjene) igralne terapije ter šolskega svetovanja. Glavni poudarek naloge se nanaša na uporabo igre kot komunikacijskega in izraznega sredstva znotraj svetovalno delovnega procesa. Namen empiričnega dela je spoznati vidik in praktične izkušnje svetovalnih delavcev glede uporabnosti in pomena igre v kontekstu šolskega svetovalnega dela. Ugotovitve raziskave, ki zajema kvantitativni in kvalitativni del in je bila izvedena med osnovnošolskimi svetovalnimi delavci, kažejo, da igralna aktivnost predstavlja eno izmed pomembnejših aktivnosti oziroma načinov svetovalnega dela, s pomočjo katerih strokovnjaki skupaj z otroki dosegajo različne (svetovalne) namene v okviru in za razreševanje različnih vrst težav. Pri tem je potrebno posamezne oblike in način igre prilagajati različnim dejavnikom, ki sicer posredno vplivajo tudi na samo izbiro konkretnih aktivnosti in zajemajo tako značilnosti otrok (starost, sposobnosti), značilnosti svetovalnih delavcev (razumevanje, spretnosti, lastnosti) in njihovih odnosov kot tudi značilnosti specifičnih težav in stisk ter drugih dejavnikov, ki vplivajo tako na izbiro vključevanja kot na sam potek igralnih in drugih aktivnosti. Raziskava za stroko pomeni predvsem pregled trenutnih trendov in umeščenosti uporabe igre kot enega izmed možnih načinov svetovalnega dela oziroma predstavitev trenutne prakse vključevanja igralnih aktivnosti v povezavi s tujimi praksami. Poleg tega se osredotoča tudi na pregled morebitnih želenih sprememb na tem področju.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Magistrsko delo)
    Ključne besede: igra, igralne aktivnosti, igralno-terapevtske tehnike, svetovalna služba, svetovalne (socialnopedagoške intervencije), kreativnost
    Število strani: 108
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Jana Rapuš PavelMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=10859593)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 3293
    Datum vnosa: 30 Dec 2015 13:42
    Zadnja sprememba: 30 Dec 2015 13:42
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/3293

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa