[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Samopodoba mladostnikov z lažjo motnjo v duševnem razvoju v povezavi s socialnimi dejavniki

Mojca Dolar Borštnar (2015) Samopodoba mladostnikov z lažjo motnjo v duševnem razvoju v povezavi s socialnimi dejavniki. Magistrsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (2396Kb)

    Povzetek

    Namen magistrskega dela je preučiti splošno samopodobo mladostnikov z lažjo motnjo v duševnem razvoju in socialne dejavnike, ki vplivajo na njeno oblikovanje. Kot instrument raziskave smo uporabili anketni vprašalnik, s katerim smo raziskali področja: zadovoljstvo s samim seboj, socialni in intelektualni status, anksioznost, priljubljenost in telesni videz. Preverili smo tudi povezanost zaznane splošne in akademske samopodobe z doseženim učnim uspehom ob zaključku 1. letnika ter delovanje socialnega okolja (družina, prijatelji, vrstniki, mediji in materialno stanje družine) na oblikovanje samopodobe. V raziskavi je sodelovalo 44 dijakov in 37 dijakinj drugih letnikov različnih srednješolskih programov nižjega poklicnega izobraževanja. Na podlagi prejšnjih študij smo predvidevali, da ne bo razlik med spoloma, da bo njihova splošna samopodoba zadovoljiva ter da bosta akademska samopodoba in učna uspešnost v pozitivni korelaciji. Prav tako smo predvidevali, da so socialni dejavniki v pomembni povezavi s splošno samopodobo. Pri analizi podatkov smo izhajali iz opisne statistike, izračunov Pearsonovega koeficienta korelacij, Shapiro – Wilk in Mann–Whitney U-testa. Rezultati so potrdili naša predvidevanja. Vpogled v stanje samopodobe dijakov in dijakinj z lažjo motnjo v duševnem razvoju bo v pomoč učiteljem pri načrtovanju vzgojno-izobraževalnega dela z mladostniki ter pri njihovem vključevanju v širše socialno okolje.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Magistrsko delo)
    Ključne besede: samopodoba, socialni dejavniki samopodobe, lažja motnja v duševnem razvoju, nižje poklicno izobraževanje, učna uspešnost
    Število strani: 79
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    izr. prof. dr. Janez JermanMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=10857545)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 3286
    Datum vnosa: 30 Dec 2015 10:47
    Zadnja sprememba: 30 Dec 2015 10:47
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/3286

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa