[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Likovna kolonija za osnovnošolce kot motivacija za likovno dejavnost

Katja Operčkal (2015) Likovna kolonija za osnovnošolce kot motivacija za likovno dejavnost. Magistrsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (6Mb)

    Povzetek

    Tema magistrske naloge je likovna kolonija za osnovnošolce kot motivacija za likovno dejavnost. O likovnih kolonijah za osnovnošolce je na splošno zelo malo raziskanega in zapisanega. Likovna kolonija poteka izven standardnega prostora – učilnice, lahko tudi v naravi, ima večji časovni okvir in ponuja možnost širšega in poglobljenega raziskovanja vseh likovnih področij in likovnih tehnik. Vsako leto pedagogi prejmejo razpise za likovne kolonije, vendar nanje lahko prijavijo le omejeno število učencev. Zato smo izhajali iz prakse, da se v likovne kolonije vključujejo le likovno nadarjeni učenci. Iz tega lahko sklepamo, da verjetno obstajajo mnogi učenci, ki so prav tako likovno ustvarjalni, a se likovne kolonije ne udeležijo. Cilj raziskave je bilo ugotoviti, kakšen je interes za udeležbo na likovni koloniji ter če motivira za dodatno likovno dejavnost, ali pa je to samo še eden izmed razpisanih natečajev oziroma likovno tekmovanje, ki jih z zunanjimi motivacijskimi sredstvi (bogate nagrade za izbrana dela za razstavo, priznanja za nagrajena dela učencev ...) spodbudi k ustvarjanju. Dokazali smo, da je likovna kolonija motivacijsko sredstvo za likovno dejavnost za vse učence. V teoretičnem delu je poudarek na motivaciji v učnem procesu, motivaciji za likovno ustvarjanje, namenu in ciljih organizacije likovne kolonije, primerjavi likovnih kolonij z natečaji in ex tempori ter likovni koloniji kot dodatnem delu z nadarjenimi učenci. Empirični del raziskave je sestavljen iz dveh delov, to je iz kvantitativnega neeksperimentalnega anketnega vprašalnika učencev, ki so se kolonije udeležili, in tistih, ki se je niso. Kvalitativna raziskava zajema študijo primera učencev, identificiranih in vključenih v individualiziran program za nadarjene učence, in tistih, ki niso. Z analizo likovnih izdelkov smo predstavili razliko v motiviranosti za delo v učilnici in likovno dejavnost v likovni koloniji. Pridobljeni rezultati kvalitativne in kvantitativne raziskave doprinašajo k novi didaktični kvaliteti pouka likovne umetnosti v okviru likovne kolonije. Omogočajo vpogled v način poučevanja in dela z nadarjenimi učenci na likovnem področju. Oblikovan je model za načrtovanje in izvajanje likovne kolonije, kjer bodo učenci pridobivali kvalitetne likovne izkušnje in bodo dodatno motivirani za likovno dejavnost.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Magistrsko delo)
    Ključne besede: likovna kolonija, motivacija, likovna dejavnost, nadarjeni učenci, delo z likovno nadarjenimi učenci, organizacija likovne kolonije, ex tempore, likovni natečaji, likovna področja
    Število strani: 181
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Beatriz Gabriela Tomšič ČerkezMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=10854729)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 3284
    Datum vnosa: 29 Dec 2015 09:07
    Zadnja sprememba: 29 Dec 2015 09:07
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/3284

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa