[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Poklicna orientacija učencev in učenk s posebnimi potrebami v osnovni šoli

Manuela Medič (2015) Poklicna orientacija učencev in učenk s posebnimi potrebami v osnovni šoli. Magistrsko delo.

[img] PDF
Download (2307Kb)

    Povzetek

    Poklicna odločitev je ena od pomembnejših odločitev, ki jih mora sprejeti posameznik v svojem življenju. Odločitev o nadaljnjem šolanju oz. poklicu je odvisna od različnih dejavnikov. V magistrskem delu smo predstavili in analizirali dejavnike, ki vplivajo na otrokovo/mladostnikovo poklicno odločitev. Zanimalo nas je, ali se pri tem pojavljajo razlike med učenci/učenkami s posebnimi potrebami, ki imajo odločbo o usmeritvi, in njihovimi vrstniki (brez posebnih potreb). V teoretičnem delu je predstavljena zgodovina poklicne orientacije, strokovna terminologija s področja poklicne orientacije, dejavnosti in faze poklicne orientacije, teorije izbire poklica in značilnosti ter šolanje otrok s posebnimi potrebami. Ker je eden od pomembnih dejavnikov uspešnega poklicnega odločanja šola, nas je v empiričnem delu zanimalo, kako so učenci zadovoljni z delom svetovalne službe na področju poklicnega informiranja in svetovanja. Raziskali smo tudi, kje oz. od koga učenci dobijo največ informacij s področja poklicev in nadaljnjega izobraževanja ter koliko so pri pridobivanju informacij sami aktivni. Ugotavljali smo tudi, kako devetošolci sprejmejo odločitev glede nadaljnjega izobraževanja in v katere srednješolske programe se vpisujejo. Učenci pri poklicni odločitvi najbolj upoštevajo svoje želje in interese ter sposobnosti. Največ informacij s poklicnega področja dobijo od staršev, svetovalnih delavcev v šoli in preko interneta. Čeprav smo ugotovili, da so učenci v večini zadovoljni s poklicnim informiranjem in svetovanjem v osnovni šoli, pa je na tem področju še vseeno potrebno veliko narediti. Predlagamo, da bi svetovalni delavci več svojega časa lahko namenili poklicni orientaciji, to pa bi lahko dosegli z njihovo razbremenitvijo različnih administrativnih del, z uvedbo ur poklicne orientacije v kurikulum, s poklicno vzgojo pri različnih predmetih, z boljšim sodelovanjem z zunanjimi institucijami in drugimi ustanovami, povezanimi s poklici ... Poleg tega bi bilo po našem mnenju treba za učence in učenke s posebnimi potrebami v individualiziran program dodati poklicno področje vsaj od 6. razreda dalje.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Magistrsko delo)
    Ključne besede: poklicna orientacija, teorije poklicne izbire, poklicna odločitev, dejavniki poklicne izbire, učenci s posebnimi potrebami
    Število strani: 162
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    izr. prof. dr. Janez VogrincMentor
    doc. dr. Martina OzbičSomentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=10854985)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 3283
    Datum vnosa: 29 Dec 2015 09:01
    Zadnja sprememba: 29 Dec 2015 09:01
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/3283

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa