[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Otroci spoznavajo lastnosti vode in drugih tekočin

Nina Klančnik (2015) Otroci spoznavajo lastnosti vode in drugih tekočin. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (1589Kb)

    Povzetek

    Voda je ena izmed najpomembnejših elementov, ki obstajajo na Zemlji. Brez nje si življenje težko predstavljamo, saj jo potrebujemo za preživetje, in sicer tako ljudje kot tudi druga živa bitja. Voda sestavlja dve tretjini našega telesa, kar nam veliko pove o njeni pomembnosti. Prav zaradi tega se moramo zavedati njenega pomena in z njo primerno in zavestno ravnati. Voda ima tudi posebno funkcijo, ki otroke in tudi odrasle sprosti, hkrati pa jim predstavlja vrsto idej za različne dejavnosti. Iz lastnih izkušenj lahko povem, da ima voda v mojem življenju pomembno vlogo in me spremlja že od otroštva. Voda je čudovita snov, ki vzbudi zanimanje, sprostitev in ideje. Je snov, s katero se otroci vsakodnevno srečujejo. Zato me tudi zanima, kakšen vpliv ima voda na otroški razvoj in koliko izkušenj imajo otroci z vodo. To sem poskušala izvedeti v skupini otrok. V diplomski nalogi sem želela ugotoviti, ali je v današnjem času in načinu življenja voda še dejavnik, ki otroke motivira in pritegne k igri. Prav tako sem skušala ugotoviti, koliko otroci o vodi vedo. Otrokom sem prepustila, da z lastno aktivnostjo pridejo do različnih spoznanj v povezavi z vodo in drugimi tekočinami. Dejavnosti so bile zasnovane primerno njihovi starosti, stopnji mišljenja in razvoja, vendar pa so predstavljale tudi izziv za otrokovo razmišljanje ter povezovanje že pridobljenih izkušenj. Pri dejavnostih je sodeloval tudi deček s posebnimi potrebami in želela sem videti tudi njegov odziv in sodelovanje pri dejavnostih. Diplomska naloga je sestavljena iz teoretičnega dela, v katerem je predstavljen razvoj otroka in njegov spoznavni razvoj ter stopnje mišljenja po Jeanu Piagetu; naravoslovje kot področje kurikuluma in pomen naravoslovja v predšolskem obdobju; nekaj pozornosti sem namenila tudi razvoju in poznavanju pojmov, saj se v tem obdobju srečujemo tudi z napačnim razumevanjem pojmov. V empiričnem delu so predstavljene naravoslovne dejavnosti, usmerjene na spoznavanje lastnosti vode; delo v skupini otrok starih od 5 do 6 let in refleksije dejavnosti. Menim, da bi voda morala biti večkrat vključena v dejavnosti. Predstavlja veliko možnosti za raziskovanje, otroci so pri takšnih dejavnostih sproščeni in na nezaveden način, spontano prihajajo do novih izkušenj, spoznanj in znanj.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: naravoslovje v vrtcu, voda, dejavnosti z vodo in drugimi tekočinami
    Število strani: 57
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    izr. prof. dr. Dušan KrnelMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=10855241)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 3282
    Datum vnosa: 29 Dec 2015 08:53
    Zadnja sprememba: 29 Dec 2015 08:53
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/3282

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa