[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Visoko šolstvo v Evropi: Evropeizacija, ideje in funkcije

Klemen Miklavič (2015) Visoko šolstvo v Evropi: Evropeizacija, ideje in funkcije. Doktorska disertacija.

[img]
Predogled
PDF
Download (2526Kb)

    Povzetek

    Visoko šolstvo je bilo, je in ostaja v središču evropskega institucionalnega sistema. Kljub temu, da smo priča zatonu nacionalne države, ohranja pomembno vlogo v utemeljitvi nacionalnih kulturnih tvorb, zlasti v smislu norm in vrednot, ki osmišljajo družbeno in kulturno življenje. Analiza logike komunikacije v evropskem političnem prostoru je pokazala, da visoko šolstvo namreč še vedno povezujemo z vrednotami in načeli, kot so enakost, emancipacija, napredek človeštva, demokratizacija. Toda dinamika reform na evropski ravni nakazuje obsežnejše spremembe v odnosu med družbenimi silami in s tem spreminjanje institucionalnega ogrodja družbe. Akterji v vlogi agentov vztrajno spreminjajo institucionalni okvir s tem, ko skozi spretno diskurzivno strategijo in ob tektonskih spremembah v historičnih strukturah institucionalizirajo kognitivne ideje oziroma normalizirajo velike idejne premike. Ideje, ki jih je moč zaznati v diskurzu gospodarstva in družbe znanja, postavljajo visoko šolstvo v vlogo motorja gospodarskega razvoja. V tem imaginariju država ohranja visoko stopnjo interesa za vzdrževanje regulacijskih mehanizmov, financiranja in evalvacije uspešnosti univerz. Raziskava pa je pripeljala do interpretacije še enega, vzporednega idejnega trenda – do ideacije visokega šolstva kot dobičkonosne storitve na čezmejnih trgih. Odpiranje globalnega trga storitev predstavlja gospodarsko priložnost za transnacionalne oblike izobraževanja. Zaznati je moč globalnega strukturiranja visokega šolstva na osnovi hierarhije univerz in geografske zgostitve visoko kotirajočih raziskovalnih univerz. Ideacija visokega šolstva kot tržnega blaga izhaja iz tektonskih premikov v historičnih strukturah – v razmerjih med spreminjajočimi se gospodarskimi odnosi, idejnimi tokovi. Ti se razvijajo v smeri vzpona hegemonije ideje trga in transnacionalnih ekonosmkih ter družbenih odnosov. Za interpretacijo institucionalizacije in prevlade ideje o poblagovljenem visokem šoltvu je bilo zbranih premalo podatkov oziroma je v tem historičnem trenutku prezgodaj.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Doktorska disertacija)
    Ključne besede: visoko šolstvo, ideje, diskurz, institucionalni kontekst, historične strukture, edukacijske politike, univerza, znanje, evropeizacija, bolonjski proces, gospodarstvo znanja, transnacionalno izobraževanje, globalni trg storitev, reforma, poblagovljenje
    Število strani: 318
    Jezik vsebine: Angleščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    red. prof. dr. Pavel ZgagaMentor
    prof. dr. Åse GornitzkaSomentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=10855497)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 3281
    Datum vnosa: 29 Dec 2015 08:47
    Zadnja sprememba: 29 Dec 2015 08:54
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/3281

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa