[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Slišati, poslušati, sporazumevati se in … govoriti: rojstvo odnosa: kako spodbujati jezikovni razvoj z glasom, petjem in glasbo

Serena Bonifacio in Ingrid Rudoi (2015) Slišati, poslušati, sporazumevati se in … govoriti: rojstvo odnosa: kako spodbujati jezikovni razvoj z glasom, petjem in glasbo. Drugo. Združenje A.L.MA. Gruppo Studi Musicoterapia di Trieste. (Neobjavljeno)

[img] PDF
Download (3653Kb)

    Povzetek

    Jezik je ena izmed najpomembnejših sredstev sporazumevanja, ki jih otrok razvije v prvih letih življenja. Njegov razvoj je vezan na razvoj kognitivnih in čustvenih sposobnosti. Govorjenje služi vzdrževanju odnosov z drugimi, pomnjenju tistega, kar se je otrok naučil/spoznal o realnosti, za organiziranje in uravnavanje svojega vedenja, za izražanje čustev (frustracije, jeze, strahu), pa tudi pri učenju kontrole le-teh (npr. ko se otrok počuti sam, se lahko potolaži s samogovorom in si reče: »Mama se vrne kmalu.«). Jezik je pomemben kazalnik splošnega otrokovega razvoja in zato je opazovanje jezika pomemben dejavnik pri sistematskih pregledih zdravnikov in drugih strokovnjakov za vse predšolske otroke. Znano je, da je ob zaostanku jezikovnega razvoja zgodnja obravnava, ki je usmerjena na starše, učinkovito sredstvo za odpravljanje trajne jezikovne motnje, pa tudi drugih motenj, ki pogosto spremljajo jezikovne motnje (npr. težave z vedenjem in čustvovanjem, v šolskem obdobju pa težave na področju opismenjevanja). Zato je za učinkovito preventivo na področju komunikacije pomembno slediti otroku, opazovati otroka in njegov jezikovni razvoj vse od prvih mesecev življenja; ob tem je pomembno informirati in vključiti starše, ki najbolje poznajo svoje otroke, in s tem spodbuditi to, kar že spontano počnejo. Knjižica, ki je pred Vami, skuša na jasen in neposreden – znanstveno in strokovno ustrezen – način staršem opisati tako razvojne mejnike jezikovnega razvoja otrok kot tudi najbolj ustrezne načine za podkrepitev in spodbujanje le-tega. Želimo si, da bi se zavedanje o pomenu sodelovanja med starši in zdravniki pediatri vedno bolj razvijalo in vplivalo na večje poznavanje pomena, ki ga ima spodbudno okolje za harmoničen razvoj vrojenih sposobnosti oz. zmožnosti vsakega otroka.

    Tip vnosa: Monografija (Drugo)
    Ključne besede: jezikovni razvoj otrok
    Število strani: 18
    Povezani naslovi URL:
    URLTip URL
    http://cobiss6.izum.si/scripts/cobiss?command=DISPLAY&base=50126&rid=10854473&fmt=11&lani=siDrugo nahajališče
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 3280
    Datum vnosa: 28 Dec 2015 14:34
    Zadnja sprememba: 29 Dec 2015 07:13
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/3280

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa