[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Koučing za osebni razvoj

Vesna Selan Kure (2015) Koučing za osebni razvoj. Magistrsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (1424Kb)

    Povzetek

    V magistrskem delu se ukvarjam z vprašanjem, kako integrativni model koučinga vpliva na osebni razvoj. Delo izhaja iz teoretičnih izhodišč narativnega koučinga, koučinga nevrolingvističnega programiranja (NLP) in sinergetskih generičnih načel teorije o kompleksnosti. V delu opredelim model narativnega in NLP koučinga glede na šest meril: temeljne značilnosti in predpostavke, načela in proces, cilji in naloge v procesu, kompetence, lastnosti in vloga kouča, intervencije in merila uspešnosti procesa. Osredotočim se na primerjavo modelov, tako da modela podrobno opišem in ju primerjam med sabo. S prepoznavanjem stičnosti in različnosti pripomorem k boljšemu razumevanju lastnosti obeh modelov, kar daje podlago za uporabo obeh pristopov v praksi. V empiričnem delu s študijo petih primerov analiziram uporabo intervencij ter po generičnih načelih sinergetike razčlenim dobesedni zapis petih srečanj koučinga, in sicer od vsakega klienta po enega, tistega, ki je najbolj reprezentativen glede na uporabo intervencij in pomen, ki ga je imel za potek koučing procesa. Namen empiričnega dela je bil ugotoviti, kako koučing vpliva na različna področja osebnega razvoja klientov (samopodoba, odnosi, šolanje in poklic); kateri so ključni elementi procesa koučinga, ki povzročijo spremembe in premike v osebnem razvoju klienta; katere značilnosti in intervencije narativnega in pristopa NLP koučinga vplivajo na doseganje učinkov v analiziranih procesih ter kaj o komunikaciji v analiziranih dokumentih razgrne sinergetsko kibernetska analiza. Uporabljena je bila kvalitativna metoda analize zbranega gradiva iz srečanj koučinga kot študija petih primerov ter evalviranje procesa s strani klientov in kouča. Zbrani podatki so omogočili analizo procesa posameznikovega razvoja v procesih soustvarjalnega koučinga v integrativnem modelu. Odgovori na raziskovalna vprašanja kažejo, da je integrativni model narativnega in NLP koučinga z upoštevanjem sinergetičnih generičnih načel učinkovit in celovit pristop k osebnemu razvoju. Vseh pet klientov je namreč izboljšalo samopodobo, odnose z bližnjimi in postali so učinkovitejši v službi ali šoli. Spremembe in premike v osebnem razvoju klientov je povzročilo mnogo dejavnikov, med katerimi je najpomembnejši odnos zaupanja med klientom in koučem ter narativne in NLP intervencije v kombinaciji z upoštevanjem sinergetičnih generičnih načel. Ugotavljam, da integrativni model prispeva k zavestnemu osebnemu razvoju klientov, saj se vsi trije pristopi prepletajo in postanejo zato še bolj učinkoviti, kot bi bil vsak sam.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Magistrsko delo)
    Ključne besede: NLP koučing, narativni koučing, sinergetika
    Število strani: 96
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    izr. prof. dr. Alenka KoboltMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=10840905)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 3257
    Datum vnosa: 21 Dec 2015 11:11
    Zadnja sprememba: 21 Dec 2015 11:11
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/3257

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa