[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Likovni motiv kot izhodišče za razvoj kritičnega vrednotenja likovnih del

Vesna Rakef (2015) Likovni motiv kot izhodišče za razvoj kritičnega vrednotenja likovnih del. Magistrsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (6Mb)

    Povzetek

    Raziskava je osredotočena na ustvarjalno poučevanje likovne umetnosti in posledično na učenčevo ustvarjalnost v učnem procesu likovne vzgoje. Izhajamo iz trditve, da se pri pouku likovne umetnosti vse prevečkrat uporabljajo ponavljajoči motivi zaradi različnih dejavnikov, kot so: neoriginalno posredovanje likovnih motivov, nepovezanost likovnega motiva z izbranimi materiali in pripomočki, risanje otrokom, pobarvanke, pretirano razstavljanje otroških izdelkov, širjenje shematskih oblik med otroki, vmešavanje odraslih v likovna dela, vpliv medijev ... Cilj raziskave je preučiti dejansko stanje načinov načrtovanja, posredovanja in realizacije likovnih motivov in dokazati, da z učiteljevo usmerjeno dejavnostjo učenci izkažejo večjo originalnost, izvirnost, samostojnost v svojih likovnih delih in tako lažje ločijo kvalitetne likovne izdelke od nekvalitetnih. Za tak način dela je v prvi vrsti potrebna usposobljenost učiteljev. Empirični del raziskave vsebuje eksperimentalno raziskavo v devetem razredu osnovne šole. Z raziskavo so učitelji najprej preučili dejansko stanje učenčevega ločevanja med estetskimi in kičastimi izdelki, kasneje so uvajali izboljšave na področju poučevanja, in sicer pri doživljanju likovnih motivov. Na koncu so preverili učenčevo kritično vrednotenje umetniških del s stališča motiva v stalni zbirki Moderne galerije, kjer so učenci izbrali pet umetniških del, v katerih so prepoznali elemente kiča v motivu. Učitelji, ki so izvajali raziskavo v skupini, so se za delo ustrezno usposobili. Izsledki raziskave so pripomogli k višji kakovosti pouka likovne umetnosti na vseh področjih ustvarjanja. Iz raziskave so oblikovane smernice za načrtovanje in izvajanje nalog. Prav tako so podani napotki za izobraževanje in pridobivanje ustreznih spretnosti za učitelje.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Magistrsko delo)
    Ključne besede: učni proces likovne umetnosti, likovni motiv, kič, šablonski način upodabljanja oblik, ustvarjalnost, vrednotenje likovnih izdelkov
    Število strani: 123
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Beatriz Gabriela Tomšič ČerkezMentor
    izr. prof. dr. Janez JermanSomentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=10814793)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 3237
    Datum vnosa: 26 Nov 2015 10:06
    Zadnja sprememba: 26 Nov 2015 10:06
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/3237

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa