[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Likovna prvina svetlo-temno v globokem tisku

Karin Mugerli (2015) Likovna prvina svetlo-temno v globokem tisku. Magistrsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (9Mb)

    Povzetek

    Grafika je ena od petih temeljnih področij oblikovanja v likovni umetnosti in predstavlja izredno zanimivo likovno področje. Osnova grafike je risba in motiv, ki ga ta predstavlja. Svetlo-temni kontrasti, ki pri tem nastanejo, še pripomorejo k likovni izraznosti nastalega dela. Za to področje je značilno, da risbo lahko odtiskujemo iz različnih matric. Za tehnike globokega tiska ter ostale grafične tehnike je potrebno kar precej časa, da delo izvedemo. V magistrski nalogi sem raziskovala in analizirala uporabo novih materialov in orodij pri izdelavi grafičnih tehnik globokega tiska. Naloga obsega tri dele, teoretični, praktični in pedagoški del. V teoretičnem poglavju magistrskega dela sem se osredotočila na likovno prvino svetlo-temno, ki je ključni element grafične tehnike globokega tiska in hkrati tudi moje magistrske naloge. To likovno prvino lahko ustvarimo z različnimi likovnimi elementi ter likovnimi spremenljivkami. Med njimi sem izbrala štiri temeljne likovne prvine, ki sem jih uporabila ter predstavila: oblika, svetlo-temno, linija in točka. Med likovnimi spremenljivkami sem uporabila in predstavila teksturo, število in gostoto. Spregovorila sem o modelaciji in njeni povezavi z likovno prvino svetlo-temno. Predstavila sem nekaj tujih in slovenskih znanih grafičnih umetnikov ter njihovih grafičnih del in ugotavljala, kakšne valerske ključe so uporabili na določenem likovnem delu. Izbrala sem naslednje grafične umetnike: Morandi, Picasso, Kovačič, Rembrandt, Borčič. V tem delu sem tudi razložila postopke grafičnih tehnik globokega tiska, s katerimi sem se ukvarjala tudi v drugem delu magistrskega dela. Avtorski del naloge je sestavljen iz dveh delov. V prvem delu sem za izvedbo izbranih tehnik pri svojih delih uporabljala standardne materiale in orodja. Pri različnih tehnikah globokega tiska sem uporabljala izbrane likovne prvine in spremenljivke, ki omogočajo izvedbo prvine svetlo-temno. Svoja dela sem umestila med valerske ključe ter opisala njihovo izrazno vrednost. V drugem delu sem analizirala uporabo novih materialov in orodij, ki sem jih kasneje uporabila pri pedagoškem delu. V pedagoškem delu naloge sem neposredno pri izvedbi učnega procesa ugotavljala in raziskovala nestandardne materiale za izvedbo tehnik globokega tiska. Ta del naloge sem opravljala pri predmetu likovno snovanje III v Osnovni šoli Franceta Bevka Tolmin. Pri izvedbi tehnike v šoli je potrebna dobra organizacija učitelja, dobro izbrana likovna naloga in motiv, pravilen izbor materiala ter opremljenost likovne učilnice. Sama menim, da je najboljša organizacija pouka dobra uvodna motivacija, izvajanje novih tehnik, pozitivna energija učitelja ter medsebojna pomoč med učenci. Zaradi časovne stiske je pomembno tudi, da učitelj predhodno pripravi čimveč materiala ter pripomočkov. Grafične tehnike se v osnovnih šolah zelo malo izvajajo, ker so zahtevne in drage. V magistrskem delu je bil zato moj cilj raziskati in analizirati materiale, ki bi pripomogli k lažji in cenejši izvedbi tehnik globokega tiska. Pri tem sem se osredotočila predvsem na podlago, ki je predstavljala matrico ter orodje za izvedbo risbe. S to analizo bi rada pripomogla k temu, da bi se grafične tehnike v osnovni šoli pogosteje izvajale. Grafične tehnike učencem nudijo veliko tehničnih in ustvarjalnih spodbud. Večina šol grafični tehniki, na žalost, nameni malo materialnih sredstev; cinkove plošče in dodatni materiali za tehnike globokega tiska so namreč precej dragi. V raziskavi sem zato ugotavljala, kako bi lahko cinkovo ploščo nadomestili z različnimi drugimi materiali (pleksi-steklo, plastične folije, crilex, zgoščenke …), ki so lažje dostopni in cenovno ugodnejši. Igle, s katerimi ustvarjamo motiv, sem zamenjala z žeblji in orodjem za linorez, s katerim naj bi bila opremljena vsaka likovna učilnica ter risalno iglo. V raziskavi sem uporabila tako običajne, kot nadomestne materiale in orodja. Končne izdelke iz različnih materialov pa sem nato med seboj primerjala ter analizirala. S pomočjo vprašalnikov sem analizirala izkušnje učencev, ki so jih imeli pri delu z določenim materialom in orodjem ter rezultate pridobila tudi na podlagi nastalih likovnih izdelkov. S pomočjo podatkov, ki sem jih v času pedagoškega dela pridobila, sem ugotavljala, kateri uporabljeni material in orodje je za dano grafično nalogo najprimernejši, najbolj zanimiv, katero orodje in material dela učencem najmanj problemov ter s katerim materialom in orodjem je najlažje ustvarjati. Rezultate sem najprej predstavila za vsako nastalo likovno delo in nato na podlagi skupne analize odgovorila na zastavljena vprašanja.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Magistrsko delo)
    Ključne besede: grafika, globoki tisk, likovne prvine, likovne spremenljivke, svetlo-temno, raziskava materialov, orodja za grafiko
    Število strani: 131
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    red. prof. mag. Črtomir FrelihMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=10808905)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 3228
    Datum vnosa: 23 Nov 2015 07:36
    Zadnja sprememba: 23 Nov 2015 07:36
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/3228

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa