[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Vsebinsko in jezikovno integrirano učenje tujega jezika v Sloveniji

Anja Klemenčič (2015) Vsebinsko in jezikovno integrirano učenje tujega jezika v Sloveniji. Diplomska naloga.

[img] PDF
Download (1892Kb)

    Povzetek

    V današnjem času je znanje jezikov vedno bolj zaželeno in nujno. Od posameznikov se pričakuje, da znajo govoriti vsaj en tuji jezik. Veliko teoretikov zagovarja zgodnje učenje tujih jezikov, ker so otroški možgani najbolj dovzetni za tako učenje in je znanje, pridobljeno v tem obdobju, boljše. Otrok, ki ima okrepljene sinapse na področju jezika, se bo kasneje lažje učil besedišča in slovnice. Najbolj primerno za začetno učenje jezika naj bi bilo tisto, ki je podobno naravnemu usvajanju maternega jezika. V diplomskem delu smo se osredotočili na metodo vsebinsko in jezikovno integriranega učenja (VJIU), s katero lahko to dosežemo. Predstavili smo splošne karakteristike takega pouka. Zanimalo nas je, kako slovenski učitelji in učenci, ki so sodelovali pri pouku po metodi VJIU, sprejemajo tak način učenja. Zato smo v empiričnem delu analizirali anketna vprašalnika, ki so ju reševali učenci in učitelji. Ugotovili smo, da učitelji večinoma poznajo in sprejemajo to obliko poučevanja tujih jezikov v Sloveniji. Učenci, ki so sodelovali pri takem pouku, dobro sprejemajo tak način učenja in so z njim večinoma zadovoljni. Učenci večinoma nimajo negativnega mnenja o vplivu učenja v tujem jeziku na materni jezik, učitelji pa so glede tega precej neodločeni. Med mnenji nismo opazili posebnih povezav med učitelji in učenci iste šole. Učenci večinoma menijo, da bi se naučili več, če bi pouk vedno potekal v slovenščini, vendar so učitelji istih šol večinoma mnenja, da kakovost znanja vsebine zaradi poučevanja v tujem jeziku ni slabša. Učitelji med poukom učencem omogočijo razumevanje vsebine predvsem z nebesednimi spremljevalci jezika (mimika, kretnje, slike, konkreten material ...).

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomska naloga)
    Ključne besede: vsebinsko in jezikovno integrirano učenje (VJIU), tuji jezik, materni jezik, razredni pouk, modeli VJIU, integracija vsebine in jezika, učenci, učitelji
    Število strani: 110
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    izr. prof. dr. Karmen PižornMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=10788425)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 3213
    Datum vnosa: 09 Nov 2015 16:47
    Zadnja sprememba: 09 Nov 2015 16:47
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/3213

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa