[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Revščina in socialna izključenost v zgodbah botrstva

Nina Čibej (2015) Revščina in socialna izključenost v zgodbah botrstva. Magistrsko delo.

[img] PDF
Download (2101Kb)

    Povzetek

    V magistrskem delu sem se podrobneje spoznala s pojmom revščine in socialne izključenosti. Poskušala sem dobiti vpogled v življenje in del doživljanja svojega položaja revnih družin z otroki iz projekta Botrstvo. V teoretičnem delu obširno predstavim revščino. V prvem podpoglavju najprej opišem različne definicije in vrste revščine ter tri različne pristope merjenja revščine. Nato opišem vedno bolj pogost fenomen pri nas in v tujini – revne zaposlene, kasneje pa navedem kakšna stopnja revščine je bila zabeležena v začetku leta 2015 v Sloveniji. Sledi podpoglavje o revščini in družinah, kjer opišem različne vidike življenja v družini (finančni in stanovanjski položaj, prehrano in zdravje, socialno oporo, prosti čas in samopodobo). Pomembni so tudi otroci in njihovo doživljanje revščine, zato eno podpoglavje namenim revščini in otrokom, kjer spregovorim o šoli in vrstnikih. Naslednje obsežno poglavje je socialna izključenost, kjer pojem najprej opredelim in opišem načine merjenja izključenosti ter jo primerjam s pojmom revščine. Teoretični del se konča s poglavjem predstavitve dobrodelnih organizacij v Sloveniji, konkretneje o štirih organizacijah in sicer: (Slovenska) Karitas, Rdečem križu, Anini zvezdici in nenazadnje o projektu Botrstvo, ki je tudi glavna organizacija oziroma program, na katerem je osnovana moja raziskava. Empirični del temelji na kvalitativnem raziskovanju, saj moj vzorec predstavlja deset zgodb družin z otroki iz projekta Botrstvo in delno strukturiran intervju z gospo Anito Ogulin. V empiričnem delu ugotavljam kako starši in otroci doživljajo svoj položaj/revščino, kakšne zdravstvene težave jih pestijo in kakšna je njihova samopodoba. Pomembno mi je bilo tudi kako starši doživljajo svoje otroke in obratno, kakšen pomen ima zanje socialna izključenost in kakšne podpore so v življenju deležni. Ugotavljam, da tako starši kot otroci svoj položaj doživljajo podobno, to je slabo in se ga sramujejo. Težave z zdravjem nastopajo pri starših in otrocih, kar je v največji meri posledica pomanjkanja (zdrave) prehrane in stresnega življenja. Samopodoba vseh v družini je vse prej kot dobra, saj kljub trudu ni napredka na bolje (tako pri zaposlitvi staršev kot pri šolskem delu otrok). Starši doživljajo otroke pogosto kot breme ter obžalujejo, da jim ne morejo privoščiti boljšega življenja, prav tako se vse slabo v družini odraža na otrokovem vedenju. Socialna izključenost ima negativen pomen za vse v družini, saj je njihova socialna mreža zelo šibka in mnogi nimajo pravzaprav nobenega pomembnega drugega, s katerim bi lahko delili svoje težave. Podpore, ki so je deležne družine v projektu Botrstvo, so v prvi vrsti materialne, finančne in moralne narave. Poleg vsega jim usposobljeni strokovnjaki nudijo tudi brezplačno pravno in psihosocialno pomoč na enem mestu, učno pomoč za otroke, štipendiranje ipd. Magistrsko delo lahko služi v pomoč vsem socialnim pedagogom in drugim strokovnjakom, ki se na svoji poklicni poti srečujejo z revnimi družinami, saj predstavi revščino in socialno izključenost z drugačnega vidika – z vidika revnih družin z otroki, ki sodelujejo v projektu Botrstvo, kar je v slovenskem prostoru na tak način predstavljeno prvič. V delu so predstavljene smernice, ki nakazujejo, kaj vse je v Sloveniji še potrebno spremeniti, kje družine najbolj potrebujejo našo pomoč in kje se še vedno pojavljajo težave.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Magistrsko delo)
    Ključne besede: revščina, socialna izključenost, družine z otroki, revščina zaposlenih, Botrstvo
    Število strani: 126
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Olga Poljšak ŠkrabanMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=10788937)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 3212
    Datum vnosa: 09 Nov 2015 16:39
    Zadnja sprememba: 09 Nov 2015 16:39
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/3212

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa