[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Prehranske navade osnovnošolskih učiteljev in njihov odnos do zdravega načina prehranjevanja

Barbara Premoš (2015) Prehranske navade osnovnošolskih učiteljev in njihov odnos do zdravega načina prehranjevanja. Magistrsko delo.

[img] PDF
Download (3582Kb)

    Povzetek

    Na oblikovanje prehranskih navad posameznika vplivajo številni dejavniki. Med pogosto proučevane vplive uvrščamo socialne, ekonomske, etične in kulturne elemente družbe, kot tudi izobraženost posameznika, dostopnost in ceno hrane. V magistrskem delu sem se osredotočila na proučevanje prehranskih navad učiteljev, ki posredujejo znanje o prehrani, ozaveščajo učence o prehranskih vsebinah in jim pomagajo oblikovati pozitiven odnos do zdravega načina prehranjevanja. S svojim vedenjem lahko učitelji vplivajo tudi na oblikovanje prehranjevalnega vedenja učencev. V raziskavi je sodelovalo 168 osnovnošolskih učiteljev, ki so v šolskem letu 2014/2015 poučevali različne predmete. S pomočjo anketnega vprašalnika sem analizirala prehranske navade osnovnošolskih učiteljev in njihov odnos do zdravega načina prehranjevanja. Rezultati raziskave so pokazali, da učitelji delno upoštevajo smernice zdravega prehranjevanja. Izogibajo se uživanju manj priporočenim živilom z večjo vsebnostjo maščob in sladkorja, hitri hrani in gotovo pripravljenim jedem. Večina učiteljev pogosto uživa sadje in zelenjavo ter dnevno zaužije priporočeno število obrokov hrane. Učitelji izkazujejo pozitiven odnos do zdravega načina prehranjevanja in so mnenja, da ima šolsko okolje pozitiven vpliv na oblikovanje zdravih prehranskih navad učencev. Pomembno je, da učitelji oblikujejo zdrave prehranske navade in pozitiven odnos do zdravega načina prehranjevanja, saj predstavljajo zgled za učence. Glede na ugotovitve raziskave ocenjujem, da je učitelje potrebno informirati o pomenu zdravega načina prehranjevanja in jih spodbujati, da oblikujejo pozitivna stališča in oblike vedenja s katerimi bodo k zdravemu načinu prehranjevanja spodbujali tudi osnovnošolce.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Magistrsko delo)
    Ključne besede: osnovna šola, učitelji, zdravo prehranjevanje, prehranske navade
    Število strani: 107
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Stojan KostanjevecMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=10788681)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 3211
    Datum vnosa: 09 Nov 2015 16:34
    Zadnja sprememba: 09 Nov 2015 16:34
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/3211

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa