[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Kurikularni bralci, tabuji in cenzorske strategije : (primer Cankarjevo tekmovanje)

Igor Saksida (2015) Kurikularni bralci, tabuji in cenzorske strategije : (primer Cankarjevo tekmovanje). Jezik in slovstvo, 60 (3/4). str. 105-114. ISSN 0021-6933

[img]
Predogled
PDF
Download (850Kb)

    Povzetek

    Članek se v uvodu osredotoča na okrnjene pravice bralcev pri bralnem dogodku, nato opredeljuje plasti, ki sooblikujejo problemskost besedila (tema, perspektiva, zgodba, književna oseba, jezik, razpoloženje); ti dejavniki bralčevega odziva na besedilo ob vpletanju družbe in ideologije lahko besedilo spremenijo v tabujsko. V osrednjem delu analizira cenzorske strategije: anonimno spletno hujskaštvo, presojanje neprebranih besedil, pristransko poročanje (nekaterih) medijev ter omejevanje branja na podlagi vzgojno-poučnih oz. idealizacijskih pojmovanj mladinske književnosti. V sklepnem delu so opredeljena priporočila mentorjem za zavračanje cenzure pri pouku književnosti.

    Tip vnosa: Članek
    Ključne besede: bralni dogodek, kritično branje, cenzorske strategije, priporočila mentorjem
    Povezani naslovi URL:
    URLTip URL
    http://cobiss4.izum.si/scripts/cobiss?command=DISPLAY&base=50126&rid=58782818&fmt=11&lani=siDrugo nahajališče
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    Oddelki: Oddelek za razredni pouk > Katedra za slovenski jezik in didaktiko slovenskega jezika
    ID vnosa: 3210
    Datum vnosa: 09 Nov 2015 12:51
    Zadnja sprememba: 09 Nov 2015 12:51
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/3210

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa