[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Odnos osnovnošolskih učiteljev do poučevanja predmeta Gospodinjstvo

Maja Lah (2015) Odnos osnovnošolskih učiteljev do poučevanja predmeta Gospodinjstvo. Magistrsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (1850Kb)

    Povzetek

    Predmet gospodinjstvo osnovnošolcem ponuja kakovostno izobrazbo za reševanje problemov v različnih situacijah, s katerimi se lahko srečujejo v svojem življenju. V okviru mednarodne organizacije IFHE (International Federation for Home Economics) se strokovnjaki že vrsto let ukvarjajo s problematiko, kako gospodinjstvo popeljati iz okov njegovega izvora – opravljanja gospodinjskih opravil. Zavedajo se, da se z družbenim napredkom spreminjajo življenjske navade, s tem pa vloga posameznika v družbi. Kljub temu da predmet gospodinjstvo pokriva številna različna sodobna področja, tako znanstvena kot strokovna, je še moč zaslediti nekatera negativna stališča do predmeta. Temeljni namen raziskave je oceniti odnos osnovnošolskih učiteljev do poučevanja predmeta gospodinjstvo. Izvedena je bila empirična raziskava, v kateri smo preverjali stališča in prepričanja osnovnošolskih učiteljev o predmetu gospodinjstvo. V raziskavi je sodelovalo 229 učiteljev. Na podlagi empiričnih izsledkov ocenjujemo, da je odnos osnovnošolskih učiteljev do predmeta gospodinjstvo pozitiven. Boljši odnos do predmeta imajo učitelji, ki predmet poučujejo, in učitelji, ki predmet poučujejo in imajo za to ustrezno izobrazbo. Učitelji z različno dolgo delovno dobo se v odnosu do predmeta gospodinjstvo med seboj ne razlikujejo. Kritičnih področij v odnosu učiteljev do predmeta gospodinjstvo nismo zaznali. Ugotovili smo, da učitelji predmeta gospodinjstvo ne ocenjujejo kot enega od zahtevnih osnovnošolskih predmetov. Ne glede na težavnost ali zahtevnost so učitelji mnenja, da je predmet gospodinjstvo enakovreden ostalim predmetom iz predmetnika. Učitelji se strinjajo, da bi moral biti predmet gospodinjstvo vključen tudi v tretje vzgojno-izobraževalno obdobje. Prav tako so učitelji izrazili pozitivna stališča do kompetentnosti za poučevanje gospodinjstva pri učiteljih, ki gospodinjstvo poučujejo. Na tem področju se lahko opravijo dodatne raziskave, ki bi preučile še druge družbene skupine. Odnos do poučevanja predmeta gospodinjstvo bi lahko preučili tudi pri starših in učencih.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Magistrsko delo)
    Ključne besede: gospodinjstvo, poučevanje gospodinjstva, stališča do predmeta gospodinjstvo, učitelj gospodinjstva, osnovna šola
    Število strani: 41
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Stojan KostanjevecMentor
    izr. prof. dr. Mojca JuriševičSomentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=10784329)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 3205
    Datum vnosa: 04 Nov 2015 13:08
    Zadnja sprememba: 04 Nov 2015 13:08
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/3205

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa