[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Razumevanje podobnosti zgradbe likovnega in besednega (slovenskega) jezika učencev 9. razreda

Petra Shrestha (2015) Razumevanje podobnosti zgradbe likovnega in besednega (slovenskega) jezika učencev 9. razreda. Magistrsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (8Mb)

    Povzetek

    Medpredmetno povezovanje likovne umetnosti in slovenščine ponavadi poteka na ravni književnosti, ne pa tudi na ravni slovničnega dela. V magistrskem delu sem zato raziskovala povezavo likovne umetnosti s slovničnim delom pri slovenščini. V teoretičnem delu sem predmeta povezala na področju strukture obeh jezikov. Pri obeh predmetih velja, da jezik (tako slovenski kot likovni) delimo na jezikovne ravnine – pri likovnem so to fotološka, morfološka, sintaktična in semantična, pri slovenščini pa fonološka, oblikoslovna, skladenjska in pomenska. V magistrskem delu sem natančneje opredelila zgoraj omenjene pojme ter jih povezala z učnim načrtom predmetov likovna umetnost in slovenščina, in sicer za 9. razred osnovne šole. Izpostavila sem cilje, ki jih oba učna načrta določata, in poskušala poiskati skupni imenovalec obeh. Kot raziskovalni pristop sem uporabila teoretično raziskavo z metodo študija literature. V empiričnem delu raziskave je bil moj cilj ugotoviti, kako učenci 9. razreda razumejo podobnosti med gradnjo k vedno bolj kompleksnim strukturam v likovnem jeziku in gradnjo k vedno bolj kompleksnim strukturam v slovenskem jeziku. Povezavo sem izpeljala z medpredmetno učno uro na konkretni nalogi: iz enot brez pomena artikuliramo enote s pomenom – temeljne likovne prvine artikulirajo oblike in likovne spremenljivke/iz črk tvorimo besede (omejila sem se na polnopomenske besede); pomenske enote kombiniramo v »izrazne« strukture: iz oblik in likovnih spremenljivk artikuliramo likovni prostor in kompozicijo/iz besed sestavimo stavek in poved (S-sestava); strukturam, ki jih dobimo, dodamo semantični element: doživljanje likovnega dela (= likovna umetnost)/iz slovnice vstopimo v besedno umetnost. Zanimalo me je, kako učenci povezavo razumejo in jo znajo razložiti. Z raziskavo želim osvetliti jezikovni vidik medpredmetne povezave med likovno umetnostjo in slovenščino. Menim, da bo podrobna analiza v pomoč učiteljem in avtorjem učnih načrtov, saj do sedaj nisem zasledila sistematičnega pogleda in podajanja smernic za izvedbo medpredmetne učne ure likovne umetnosti in slovničnega dela slovenščine.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Magistrsko delo)
    Ključne besede: jezikovne ravnine, likovni jezik, slovenščina, medpredmetna povezava, učni načrt
    Število strani: 89
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Jurij SelanMentor
    doc. dr. Tina Lengar VerovnikSomentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=10777929)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 3203
    Datum vnosa: 30 Okt 2015 07:54
    Zadnja sprememba: 30 Okt 2015 07:54
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/3203

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa