[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Uporaba primerov naravnega izbora pri pouku biologije v osnovni šoli

Anže Lausegger (2015) Uporaba primerov naravnega izbora pri pouku biologije v osnovni šoli. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (4Mb)

    Povzetek

    Za razumevanje in ne zgolj poznavanje živega sveta je znanje evolucijske teorije bistvenega pomena. Kakovostno biološko znanje postaja dandanes v vsakdanjem življenju vse bolj potrebno za pravilno odločanje o sodobnih problemih človeštva. Raziskal sem zahteve glede poučevanja evolucijske teorije v osnovnošolskih učnih načrtih za biologijo iz različnih obdobij slovenskega šolstva in njim pripadajoče učbenike. Po uvedbi devetletke se je od učiteljev zahtevalo poučevanje evolucije zgolj v povezavi s sistematiko in evolucijsko zgodovino, nikjer pa ni bilo omenjeno obvezno poznavanje mehanizmov evolucije. Novi učni načrt za biologijo iz leta 2011 evolucijo obravnava kot osrednji koncept pri pouku biologije, zato me je zanimalo, kako dobro so osnovnošolski učitelji biologije pripravljeni na bolj podrobno poučevanje evolucije v osnovni šoli. Rezultati anket kažejo na potrebo po sodobnih gradivih v slovenskem jeziku, ki bi bila učiteljem v pomoč pri poučevanju evolucijske teorije. V pomoč učiteljem sem raziskal in opisal dva novejša primera raziskav evolucije z naravnim izborom, ki jih učitelji lahko uporabijo pri pouku biologije v osnovni šoli. Prvi primer opisuje hitro evolucijo polinezijskega poljskega murna (Teleogryllus oceanicus) na Havajih, drugi primer pa opisuje evolucijo stalne laktozne tolerance pri človeku.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: evolucija, poučevanje, biologija, devetletka, analiza, učbeniki, učni načrti, laktozna netoleranca, murni, naravni izbor, primer
    Število strani: 63
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Barbara VilharMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=10770505)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta, Biotehniška fakulteta, Fakulteta za kemijo in kemijsko tehnologijo, Naravoslovnotehniška fakulteta
    ID vnosa: 3194
    Datum vnosa: 23 Okt 2015 15:59
    Zadnja sprememba: 23 Okt 2015 15:59
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/3194

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa