[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Poznavanje prehranskih pojmov pri učencih 6. razreda

Irena Finc (2015) Poznavanje prehranskih pojmov pri učencih 6. razreda. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (789Kb)

    Povzetek

    Pravilno razumevanje prehranskih pojmov, ki se uporabljajo v osnovnošolskem prehranskem izobraževanju, je pomembno pri ocenjevanje kakovosti prehranskega znanja osnovnošolcev. Prehranski pojmi se uporabljajo na različnih vzgojno-izobraževalnih stopnjah osnovnošolskega izobraževanja, zato je pomembno, da so prilagojeni stopnji kognitivnega razvoja učencev. Namen diplomskega dela je ugotoviti, kako učenci razumejo prehranske pojme. Prehransko izobraževanje pozitivno vpliva na prehransko znanje otrok, a je v veliki meri odvisno od razumevanja in uporabe pojmov. Podatki so bili zbrani empirično z anketiranjem 125 učencev 6. razreda treh ljubljanskih osnovnih šol. Anketa je vsebovala 16 vprašanj. Učenci so bili anketirani pred in po izvajanju prehranskega izobraževanja. Na osnovi rezultatov ankete sem ugotovila, da so učenci na splošno seznanjeni s prehranskimi pojmi, ki so obravnavani tudi v učnih načrtih predmetov. Učenci poznajo in razložijo pojme glede na njihovo stopnjo kognitivnega razvoja. Najpogosteje hranilne snovi povezujejo z živili, v katerih se nahajajo in opisujejo njihovo osnovno vlogo v organizmu. Živila z več sladkorja (sladkarije) pogosto povezujejo z večjo vsebnostjo maščobe, pogosto pa imajo težave pri določanju živil glede na večjo vsebnost posamezne hranilne snovi. Učenci so v času prehranskega izobraževanja dosegli zaznan napredek pri uporabi prehranskih pojmov. Prehranske pojme je treba v osnovnošolskem izobraževanju obravnavati na konstruktivistični način in jih glede na kognitivni razvoj otrok ustrezno nadgrajevati tudi z medpredmetnim povezovanjem do stopnje, na kateri bodo učenci sposobni pojme razlagati in uporabljati v različnih primerih.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: prehranski pojmi, razumevanje pojmov, hranilne snovi, prehransko znanje, osnovnošolci
    Število strani: 51
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    izr. prof. dr. Verena KochMentor
    doc. dr. Stojan KostanjevecSomentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=10758985)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta, Biotehniška fakulteta
    ID vnosa: 3187
    Datum vnosa: 20 Okt 2015 16:25
    Zadnja sprememba: 20 Okt 2015 16:32
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/3187

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa