[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Ocenjevanje znanja učencev s posebnimi potrebami pri predmetu šport

Neža Lončar (2015) Ocenjevanje znanja učencev s posebnimi potrebami pri predmetu šport. Magistrsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (1355Kb)

    Povzetek

    Učenci s posebnimi potrebami se vključujejo v različne programe izobraževanja, pri tem pa jim moramo skladno z individualnim načrtom prilagajati tudi ocenjevanje. Učitelji morajo pri tem upoštevati standarde znanja iz učnega načrta ter pri učencu spodbujati njegova močna področja in spodbujati zanimanje za poznejše vseživljenjsko ukvarjanje s športom. Sočasno moramo posamezniku prilagajati učne cilje, vendar skladno s splošno postavljenimi cilji in z njegovim individualnim načrtom. Pomanjkljivost individualnih načrtov učencev s posebnimi potrebami pa je, da v njih ni zapisanih konkretnih prilagoditev ocenjevanja pri predmetu šport. Cilj magistrskega dela je bil ugotoviti, ali učitelji razrednega pouka in športni pedagogi, ki poučujejo učence s posebnimi potrebami v prvem in drugem triletju, prilagajajo kriterije ocenjevanja pri predmetu šport in s tem uresničujejo cilje individualnega načrta ali ocenjujejo vse učence po istih kriterijih. Magistrsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V empiričnem delu smo uporabili kvantitativni empirični pedagoški pristop. V vzorec smo vključili 86 učiteljev razrednega pouka in športnih pedagogov, ki so v šolskem letu 2014/15 poučevali predmet šport od 1. do 5. razreda, pri tem pa so poučevali tudi učenca s posebnimi potrebami. Podatke smo obdelali z osnovno deskriptivno statistiko spremenljivk. Izsledki so pokazali, da so glavni cilji ocenjevanja znanja učencev s PP motiviranje in spodbujanje učencev za nadaljnje šolsko delo ter posredovanje informacije o razvoju in napredku, pri ocenjevanju pa dajejo učitelji največ pozornosti napredku učenca. Glede na izsledke so kriteriji ocenjevanja premalokrat prilagojeni učenčevim posebnim potrebam, zato želimo z rezultati spodbuditi učiteljice in učitelje razrednega pouka ter športne pedagoge in vse, ki so prisotni v vzgojno-izobraževalnem procesu učencev s posebnimi potrebami, da so pri svojem delu fleksibilni ter da v največji mogoči meri uresničujejo individualni načrt in spodbujajo celosten učenčev razvoj kljub njegovim oviram, motnjam oz. primanjkljajem.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Magistrsko delo)
    Ključne besede: učenci s posebnimi potrebami, šport, ocenjevanje, individualiziran program, kriteriji ocenjevanja
    Število strani: 71
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Vesna ŠtembergerMentor
    izr. prof. dr. Tjaša FilipčičSomentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=10746697)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 3157
    Datum vnosa: 12 Okt 2015 11:42
    Zadnja sprememba: 12 Nov 2015 14:09
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/3157

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa