[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Raziskovalne škatle - didaktični pripomoček za otroke iz različnih jezikovnih okolij

Manja Lamovšek (2015) Raziskovalne škatle - didaktični pripomoček za otroke iz različnih jezikovnih okolij. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (2332Kb)

    Povzetek

    Učitelji se vsakodnevno srečujemo z izzivom, da bi učencem ponudili kakovostne vsebine in materiale za uspešno in učinkovito poučevanje. Čedalje bolj smo usmerjeni v izdelavo raznih didaktičnih pripomočkov. To so lahko tudi raziskovalne škatle, ki ponujajo razvijanje različnih naravoslovnih postopkov, tudi raziskovanje v pravem pomenu. Izdelala sem tri raziskovalne škatle. Vsebina raziskovalnih škatel so preprosti materiali, sama sem jih izbrala iz delavnice (raziskovalna škatla Ključi in ključavnice), igralnice (raziskovalna škatla Avto na klancu) in iz materialov, ki so na voljo v vsakem vrtcu (raziskovalna škatla Mešanje barv). Poleg materiala vsebujejo raziskovalne škatle delovne kartice, na katerih so zapisana navodila, ki otroka usmerjajo pri procesu raziskovanja. Delovne kartice so opremljene s simboli, da lahko otroci čim bolj samostojno rešujejo naloge. Raziskovalne škatle sem ponudila otrokom, ki ne znajo brati in pisati, ter prihajajo iz različnih jezikovno-kulturnih okolij. Z raziskovalnimi škatlami so delali otroci iz vrtca v Gambiji in otroci iz vrtca v Sloveniji. Otroci so po svojih zmožnostih reševali naloge na delovnih karticah posameznih raziskovalnih škatel. Naloge na delovnih karticah razvijajo tako lažje kot težje naravoslovne postopke. Opazovala sem, kako uspešni in samostojni so učenci pri delu. Zanimalo me je, katere naloge na delovnih karticah bodo uspeli rešiti samostojno, pri katerih bodo potrebovali pomoč. Izkazalo se je, da so vsi otroci z raziskovalnimi škatlami delali z veseljem. Motiviralo jih je delo z materiali. Pri reševanju delovnih kartic, ki so vsebovale naloge, ki so razvijale lažje naravoslovne postopke, so bili večinoma uspešni in so delo opravili samostojno. Pri nalogah, ki so razvijale težje naravoslovne postopke, so otroci večinoma potrebovali pomoč. Moj namen je bil ponuditi otrokom iz različnih jezikovno-kulturnih okolij priložnost za delo z raziskovalnimi škatlami. Prikazala sem, da je možno izdelati univerzalni didaktični pripomoček, ki pri otrocih uspešno spodbuja razvijanje različnih naravoslovnih postopkov. Raziskovalne škatle lahko uporabimo, ne da bi jim spreminjali vsebino, pri otrocih, ki govorijo različne jezike in živijo v različnih kulturah.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: raziskovalna škatla, delovne kartice, naravoslovni postopki, simboli, vrtec, jezikovno okolje, samostojnost
    Število strani: 80
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Darja Skribe DimecMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=10746441)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 3156
    Datum vnosa: 12 Okt 2015 10:27
    Zadnja sprememba: 12 Okt 2015 10:27
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/3156

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa