[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Razvoj sociopragmatičnih spretnosti pri otrocih od 12. do 36. meseca

Saša Ostruh (2015) Razvoj sociopragmatičnih spretnosti pri otrocih od 12. do 36. meseca. Magistrsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (3111Kb)

    Povzetek

    Komunikacija je ena izmed osnovnih sposobnosti, ki so potrebne za življenje in jo mora človek razviti že v zgodnjem otroškem obdobju. Sposobnost komuniciranja je odvisna tudi od sociopragmatičnih spretnosti, ki so za otroka in njegovo komunikacijo zelo pomembne, ker predstavljajo osnovo za učinkovito komunikacijo. Gre za verbalne in neverbalne aktivnosti, saj se otroci lahko sporazumevajo prek gest, gibov in vokalizacije. V magistrskem delu je analiziran razvoj sociopragmatičnih spretnosti otrok od 12. do 36. meseca s celjskega območja. Raziskava je bila narejena na vzorcu 153 otrok. Starši so izpolnili Ocenjevalno lestvico za sociopragmatične spretnosti avtorja Luigija Girolametta (prevod in priredba: Martina Ozbič, Damjana Kogovšek in Barbara Penko). Raziskava je pokazala, da se sociopragmatični spretnosti, tako asertivnost kot responzivnost, intenzivno razvijata od 12. do 36. meseca starosti. Ugotovili smo, da med deklicami in dečki ni statistično pomembnih razlik v usvajanju sociopragmatičnih spretnosti in da imajo otroci, katerih starše skrbi za njihov razvoj komunikacije, manj razvite sposobnosti asertivnosti in responzivnosti. Ugotovili smo tudi, da je razvoj asertivnosti in responzivnosti večji med 24. in 36. mesecem kot pa med 12. in 24. mesecem. Podatki, ki smo jih pridobili, pomembno prispevajo k poznavanju razvoja sociopragmatičnih veščin slovenskih predšolskih otrok in magistrsko delo se tako vključuje v raziskavo o sociopragmatičnih veščinah, ki se odvija na Pedagoški fakulteti Univerze v Ljubljani, kot del širšega mednarodnega raziskovalnega sodelovanja z avtorjem vprašalnika Luigijem Girolamettom. Instrumentarij za ocenjevanje sociopragmatičnih spretnosti je zanesljiv in veljaven merski instrument, ki nam omogoči zgodnje odkrivanje komunikacijskih težav.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Magistrsko delo)
    Ključne besede: komunikacija, pragmatika, pragmatični razvoj, pragmatična zmožnost, sociopragmatične spretnosti, predšolski otroci
    Število strani: 97
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Martina OzbičMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=10746185)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 3155
    Datum vnosa: 12 Okt 2015 09:40
    Zadnja sprememba: 12 Okt 2015 09:40
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/3155

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa