[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Razvijanje socialnih spretnosti v razredih z učenci s primanjkljaji na posameznih področjih učenja

Maja Obid (2015) Razvijanje socialnih spretnosti v razredih z učenci s primanjkljaji na posameznih področjih učenja. Magistrsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (2619Kb)

    Povzetek

    Učenci s primanjkljaji na posameznih področjih učenja (v nadaljevanju PPPU) zaradi nekaterih svojih značilnosti, kot so npr. težave s pozornostjo, pomnjenjem, mišljenjem, komunikacijo in s počasnejšim socialnim ter čustvenim dozorevanjem, predstavljajo skupino z večjim tveganjem za razvoj težav v psihosocialnem delovanju. Učenci s PPPU imajo poleg težav na specifičnih področjih učenja pogosto težave pri razumevanju socialnih situacij in pri odzivanju nanje, pogosto so osamljeni, depresivni, anksiozni, lahko imajo negativno samopodobo, so lahko slabše sprejeti s strani vrstnikov, pri njih pogosto prepoznamo slabše razvite socialne spretnosti in več težav pri vzpostavljanju in vzdrževanju socialnih odnosov. Slednje nakazuje, da mnogi učenci s PPPU poleg pomoči na specifičnih področjih učenja potrebujejo pomoč tudi na področju socialnega delovanja. V pričujočem delu smo želeli z načrtnim razvijanjem socialnih veščin (trening socialnih veščin – TSV) opolnomočiti učence s PPPU za lažje premagovanje težav na socialnem področju delovanja. Naš raziskovalni namen je bil ugotoviti, ali lahko s TSV vplivamo na samopodobo posameznih učencev s PPPU, na njihovo socialno sprejetost in na medosebne odnose v razredu, pa tudi na boljšo povezanost učencev s PPPU in njihovimi sošolci. TSV je bil na podlagi različnih podatkov namensko zasnovan za tri učence s PPPU in razred, ki so ga obiskovali. Izvajan je bil enkrat tedensko po eno uro, od februarja do maja 2013. Pri preučevanju TSV smo uporabili metodo akcijskega raziskovanja, pri čemer smo primerjali dobljene rezultate na preučevanih področjih pred in po TSV. Pri tem smo uporabili triangulacijo virov podatkov (intervjuji z učenci s PPPU, intervjuji z njihovo učiteljico, strokovna dokumentacija) in metod raziskovanja (akcijsko raziskovanje, sociometrična preizkušnja, vprašalniki, opazovanje). Rezultati so glede na poročanje učencev s PPPU in njihove učiteljice pokazali na pozitivne učinke TSV na samopodobo učencev s PPPU, po TSV so bili učenci s PPPU bolj socialno sprejeti in z večjo socialno podporo v razredu, izboljšali pa so se tudi njihovi medosebni odnosi v razredu. Delo je lahko izhodišče za načrtovanje in spremljanje učinkov TSV z drugimi skupinami oseb s PPPU ter oseb, ki imajo težave na področju medosebnih odnosov in njihovega razumevanja.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Magistrsko delo)
    Ključne besede: primanjkljaji na posameznih področjih učenja, socialne spretnosti, socialna sprejetost, samopodoba, trening socialnih veščin
    Število strani: 193
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Helena Smrtnik VitulićMentor
    doc. dr. Lidija MagajnaSomentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=10741577)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 3140
    Datum vnosa: 09 Okt 2015 07:31
    Zadnja sprememba: 09 Okt 2015 07:31
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/3140

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa