[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Razvijanje naravoslovnih postopkov v naravnem okolju pri predšolskih otrocih

Irena Kokalj (2015) Razvijanje naravoslovnih postopkov v naravnem okolju pri predšolskih otrocih. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (7Mb)

    Povzetek

    Narava predšolskemu otroku ponuja mnogo izzivov, prek katerih pridobiva izkušnje, ki so pomembne za njegov celostni razvoj. Spodbudno naravno okolje s svojimi raznolikimi materiali, objekti in prostori prinaša veliko priložnosti za pridobivanje znanja in razvijanje spretnosti. Za razvoj znanstvenega mišljenja pa sta potrebna sklepanje in naravoslovno mišljenje, kar otrok gradi z naravoslovnimi postopki. Naravoslovni postopki so spretnosti, veščine in znanja, ki jih otrok potrebuje za raziskovanje in preko katerih začne razumevati pojave in procese v naravoslovju. V predšolskem obdobju razvijamo predvsem postopke opazovanja, primerjanja, urejanja in razvrščanja. V svojem diplomskem delu sem raziskovala, kako lahko otroci ob različnih vódenih dejavnostih v naravnem okolju napredujejo v naravoslovnih postopkih. V raziskavo je bilo vključenih 21 otrok, starih od 3 do 6 let. Oblikovala sem teste, s katerimi sem ugotavljala, v kolikšni meri imajo otroci že usvojene naravoslovne postopke, kot so: opazovanje in primerjanje, razvrščanje in urejanje. Nato sem v petih obiskih gozda izvedla različne vódene dejavnosti, oblikovane kot didaktične igre, ob katerih so otroci te postopke razvijali. Po dejavnostih v gozdu sem teste ponovila, dva meseca po končnem testu pa sem izvedla še pozni končni test ter rezultate kvantitativno analizirala. Rezultati raziskave so pokazali napredek otrok v raziskovalnih postopkih po opravljenih dejavnostih v gozdu. V primerjavi z začetnim testom so se pri končnem in poznem končnem testu rezultati najbolj izboljšali pri postopku razvrščanja, opazno pa tudi pri postopkih urejanja ter opazovanja in primerjanja. Dejavnosti, v katerih so otroci ob igri v naravnem okolju razvijali naravoslovne postopke, so otroke močno motivirale. Zaključujem, da so ob tovrstnih dejavnostih prednosti naravnega okolja dobro izkoriščene. Rezultati raziskave so potrdili, da je gozd učno okolje, ki ne spodbuja samo spoznavanja novih naravoslovnih vsebin, pač pa omogoča tudi napredek v naravoslovnih postopkih.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: predšolski otrok, procesna znanja, začetno naravoslovje, naravoslovni postopki, naravoslovne didaktične igre, naravno okolje
    Število strani: 58
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    viš. pred. dr. Marjanca KosMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=10736713)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 3136
    Datum vnosa: 02 Okt 2015 10:40
    Zadnja sprememba: 02 Okt 2015 10:40
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/3136

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa