[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Vpliv predhodnih eksperimentalnih izkušenj na razumevanje svetlobe

Alenka Mehle (2015) Vpliv predhodnih eksperimentalnih izkušenj na razumevanje svetlobe. Magistrsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (3550Kb)

    Povzetek

    Kako doseči, da bodo učenci z zanimanjem opazovali fizikalne pojave, se z radovednostjo spraševali o vzrokih zanje in z vztrajnostjo iskali odgovore nanje? Odgovor na to vprašanje je poučevalska metoda , ki vzbudi in ohranja radovednost otroka in ga vodi preko lastne aktivnosti in spodbud učitelja do spoznanj, ki jih učenec lahko povezuje z drugimi uporabnimi znanji. Pridobljena znanja in kompetence pa bodo otroke usposobila za soočanje z izzivi današnjega časa, ki ga zaznamuje izjemen razvoj tehnologije in hitro spreminjajoče okolje. Pri sodobnem fizikalnem poučevanju je v ospredju aktivni pouk fizike, ki pomeni aktivno udeležbo učenca v vseh fazah poučevanja. V zadnjih desetletjih so se razvili različni pristopi h aktivnemu poučevanju fizike, vsem pa je skupno, da učenje o fizikalnih pojavih poteka z eksperimentiranjem in diskusijo učencev. V magistrskem delu obravnavam učni pristop, ki temelji na predhodnih nalogah, ki jih učenci samostojno naredijo pred obravnavo snovi. Z njimi pridobijo dragoceno izkušnjo, ki jim pomaga, da pridejo na učno uro motivirani in so lahko bolj osredotočeni na tiste dejavnike, ki jim pomagajo pri samem razumevanju fizikalnega pojava. Pouk je zasnovan s pestrim naborom vsebin in problemov, kjer se prepletajo različne metode. Analiza učnega posega je pokazala, da učencem koristi predhodna izkušnja v taki obliki in jo večina pozitivno sprejme. Kljub temu, da predhodne naloge niso bile obvezne, jih je naredil velik delež učencev, ki jih je snov pritegnila. Na primerjalnih testih je eksperimentalna skupina dosegla boljše rezultate kot kontrolna. Učni poseg je izveden na majhnem vzorcu, ki ne dopušča statistične obdelave,a rezultati izvedbe kažejo, da je primeren tudi za večjo populacijo in za nadaljnje raziskave v tej smeri.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Magistrsko delo)
    Ključne besede: didaktika fizike, aktivno učenje, predhodne naloge, svetloba
    Število strani: 139
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    red. prof. dr. Mojca ČepičMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=10737225)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 3134
    Datum vnosa: 02 Okt 2015 10:39
    Zadnja sprememba: 02 Okt 2015 10:39
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/3134

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa