[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Medkulturno sodelovanje vrtca Ringa raja in romskega vrtca Romano

Larisa Draskovič (2015) Medkulturno sodelovanje vrtca Ringa raja in romskega vrtca Romano. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (2601Kb)

    Povzetek

    Vrtec postaja prostor, kjer se vedno pogosteje družijo otroci, starši in vzgojitelji iz kulturno različnih okolij. Razlike tako kot izven vrtca tudi v vrtcu povzročajo različna zavračanja, pomisleke, celo stereotipe in predsodke. Pomembno je, da se otroci z razlikami seznanijo že v predšolskem obdobju in jih doživijo kot nekaj pozitivnega, zato je vloga vzgojitelja v tem pogledu zelo pomembna. Diplomska naloga je bila napisana na podlagi izvedenega projekta Medkulturno sodelovanje vrtca Ringa raja in romskega vrtca Romano. Preko dejavnosti in druženj, ki smo jih v sklopu projekta izvedli, so imeli otroci možnost prepoznati podobnosti in razlike na različnih področjih ter jih doživeti kot nekaj pozitivnega. V prvem delu diplomskega dela sem se osredotočila na naslednje teme, in sicer: od večkulturne k medkulturni vzgoji, medkulturna vzgoja v vrtcu in vključenost Romov v proces vzgoje. V empiričnem delu sem skozi strnjene opise in refleksije predstavila potek zastavljenega projekta ter evalvacijo celotnega projekta, ki sem jo zapisala na podlagi intervjuja z vzgojiteljicama, ki sta bili neposredno vključeni v projekt, ter iz lastne perspektive. Skozi projekt sem ugotovila, da vrtec nudi pogoje za kakovostno medkulturno vzgojo. Smernice najdemo že v samem Kurikulumu za vrtce, vendar opažamo, da v praksi še niso povsem zaživele. Kljub vsemu imajo nekatere vzgojiteljice še vedno pomisleke, zadržke do medkulturne vzgoje in to prenašajo na najmlajše. Otroci sami namreč te raznolikosti ne zaznavajo tako močno, kot mi odrasli, temveč se počutijo enake. Ugotovila sem, da je od nas odraslih odvisno, ali bodo naši otroci medkulturno zaživeli ali ne, kajti naši predsodki se prenašajo na otroke, otroci nimajo predsodkov.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: inkluzija, predsodki, medkulturna vzgoja, medkulturni dialog, vključenost Romov v proces vzgoje
    Število strani: 49
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Nada TurnšekMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=10737993)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 3131
    Datum vnosa: 02 Okt 2015 10:37
    Zadnja sprememba: 02 Okt 2015 10:37
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/3131

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa