[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Tekoči dušik in obravnava lastnosti snovi v 3. razredu osnovne šole

Alenka Juhant (2015) Tekoči dušik in obravnava lastnosti snovi v 3. razredu osnovne šole. Magistrsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (6Mb)

    Povzetek

    V literaturi lahko najdemo širok nabor raznolikih poskusov s tekočim dušikom. Tekoči dušik je tekočina z vreliščem pri –196 °C. Lahko ga uporabimo kot pripomoček pri poučevanju, saj omogoča prikaz različnih pojavov, zaradi svoje nenavadnosti pa poleg tega učence visoko motivira za delo. Ker v literaturi nismo zasledili poročil o uporabi tekočega dušika na razredni stopnji, nekatere pojave pa bi ta tekočina primerno ilustrirala, smo v raziskavi oblikovali zbirko demonstracijskih poskusov za 3. razred osnovne šole na temo lastnosti snovi. Načrtovali smo učno uro, jo izvedli in evalvirali zbirko zasnovanih poskusov ter ob njih izvedeni učni poseg. Raziskava je temeljila na deskriptivni in kavzalno-neeksperimentalni metodi. Uporabljen je bil kvalitativni pristop. Preučevan je bil neslučajnostni, priložnostni vzorec 36 učencev. Podatke smo zbrali z delovnim listom, nalogo za preverjanje spretnosti napovedovanja in s krajšim polstrukturiranim intervjujem. Raziskava je pokazala veliko učno motiviranost učencev zaradi uporabe tekočega dušika pri poučevanju. Učenci so napredovali v »naravoslovni« spretnosti načrtovanje pri spoznavanju okolja. Intervju je omogočil prepoznavanje napačno oblikovanih predstav o tekočem dušiku, njegovih lastnostih in uporabi. Oblikovana zbirka poskusov omogoča spoznavanje spreminjanja krhkosti in trdnosti snovi, spreminjanje prostornine plina pri stalnem tlaku pri spreminjanju temperature, prikaz aktualne uporabe tekočega dušika v gospodinjstvu ter ilustriranje hitre spremembe agregatnega stanja.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Magistrsko delo)
    Ključne besede: demonstracijski poskusi, tekoči dušik, trdnost, prostornina, agregatno stanje, spretnost napovedovanja
    Število strani: 94
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    red. prof. dr. Mojca ČepičMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=10736457)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 3128
    Datum vnosa: 02 Okt 2015 10:36
    Zadnja sprememba: 02 Okt 2015 10:36
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/3128

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa