[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Uravnavanje čustev pri učiteljih razrednega pouka in vzgojiteljih v vrtcih

Maja Cerar (2015) Uravnavanje čustev pri učiteljih razrednega pouka in vzgojiteljih v vrtcih. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (977Kb)

    Povzetek

    V diplomskem delu obravnavam področja zavedanja, razumevanja in uravnavanja čustev pri učiteljih razrednega pouka in vzgojiteljih v vrtcu. Osrednji namen diplomskega dela je ugotoviti, ali se učitelji razrednega pouka in vzgojitelji v vrtcu zavedajo in razumejo svoja čustva in katere skupine strategij uravnavanja čustev (kognitivne, izrazno-vedenjske, telesno-fiziološke in socialne) uporabljajo pri delu z otroki. V teoretičnem delu pojasnim, da so čustva opredeljena kot zapleteni in sestavljeni procesi, ki vključujejo vrsto kognitivnih, fizioloških, izraznih in vedenjskih odzivov (Smrtnik Vitulić, 2007). Bolj podrobno predstavim delitev čustev, ki jih razdelim na: prijetna in neprijetna čustva, močna in šibka čustva ter temeljna in kompleksna čustva. Nato natančneje predstavim še strategije uravnavanja čustev, ki jih razdelim na štiri večje skupine: kognitivne, izrazno-vedenjske, telesno-fiziološke in socialne. Teoretični del diplomskega dela zaključim z raziskavami o zavedanju, razumevanju in uravnavanju čustev pri učiteljih razrednega pouka in vzgojiteljih v vrtcu. V empiričnem delu so predstavljeni potek raziskave in dobljeni rezultati o zavedanju, razumevanju in uravnavanju čustev pri učiteljih razrednega pouka in vzgojiteljih v vrtcu ter razlike med njimi glede uporabe različnih skupin strategij uravnavanja čustev (kognitivne, izrazno-vedenjske, telesno-fiziološke in socialne). V raziskavi je sodelovalo 102 učiteljev razrednega pouka iz 13 slovenskih osnovnih šol iz Ljubljane in okolice in 164 vzgojiteljev v vrtcu iz osmih slovenskih vrtcev. Podatki so bili pridobljeni s pomočjo anketnega vprašalnika, ki sta ga sestavili S. Prosen in H. Smrtnik Vitulić (2011). V raziskavi me je zanimalo, ali se učitelji razrednega pouka in vzgojitelji v vrtcu zavedajo svojih čustev, katere strategije uravnavanja čustev oboji uporabljajo pri delu z otroki in ali se vzgojitelji razlikujejo od učiteljev glede na uporabo posameznih strategij za uravnavanje čustev. Rezultati, pridobljeni s samoocenami, so pokazali, da se učitelji razrednega pouka in vzgojitelji v vrtcu zavedajo čustev in jih razumejo, prepoznajo in jim namenijo dovolj pozornosti. Odgovornost za doživljanje neprijetnih čustev večkrat pripišejo sebi kot drugim ter ocenjujejo, da čustva znajo opisati. Učitelji in vzgojitelji se razmeroma pogosto poslužujejo izbranih strategij uravnavanja čustev (kognitivnih, izrazno-vedenjskih, telesno-fizioloških in socialnih). Pri oceni ravni zavedanja in razumevanja čustev med učitelji razrednega pouka in vzgojitelji v vrtcu nisem ugotovila statistično pomembnih razlik. Statistično pomembni razliki sta se med učitelji razrednega pouka in vzgojitelji v vrtcu pojavili le pri dveh od trinajstih vključenih strategij uravnavanja čustev, in sicer učitelji pogosteje kot vzgojitelji neugodna čustva uravnavajo tako, da iščejo razloge za neugodna čustva (kognitivna strategija uravnavanja čustev), prav tako pa učitelji pogosteje kot vzgojitelji poskušajo vplivati na čustva z umirjanjem svojega telesa (telesno-fiziološka strategija uravnavanja čustev). Poklic učitelja razrednega pouka in vzgojitelja v vrtcu je pomemben, saj predstavlja velik vzor otrokom, zato je še posebej pomembno, da se učitelj oziroma vzgojitelj zaveda in razume svoja čustva ter jih zna na pravilen način uravnavati.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: čustva, zavedanje in razumevanje čustev, uravnavanje čustev, učitelj razrednega pouka, vzgojitelj v vrtcu
    Število strani: 54
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Helena Smrtnik VitulićMentor
    asist. dr. Simona ProsenSomentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=10731849)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 3124
    Datum vnosa: 30 Sep 2015 14:59
    Zadnja sprememba: 13 Nov 2015 16:37
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/3124

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa