[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Pomen barvnih modelov za poučevanje o barvi v osnovni šoli

Urša Lesar (2015) Pomen barvnih modelov za poučevanje o barvi v osnovni šoli. Magistrsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (6Mb)

    Povzetek

    V magistrskem delu smo želeli raziskati pomen, ki ga imajo barvni modeli za poučevanje barvne sistematike v osnovni šoli. V teoretičnem delu sta raziskana zgodovinski razvoj in likovno-teoretična narava barvnih modelov. Analizirali smo, kateri barvni modeli nazorno ponazorijo likovno pomembne barvne problematike, kot so barvna mešanja, kontrasti, harmonija in barvni akordi ter barvne dimenzije, predvsem pa na kakšen način so te problematike ponazorjene. Na osnovi analize učnega načrta za likovno umetnost in učbenikov za likovno izobraževanje v slovenski osnovni šoli smo tudi ugotavljali, katere barvne modele se uporablja za poučevanje barvne sistematike, kako se jih uporablja in katerih se ne uporablja. V empiričnem delu smo najprej izvedli spletno anketo med učitelji likovne umetnosti v slovenskih osnovnih šolah in ugotavljali, kako poučujejo določene problematike iz barvne sistematike, katere barvne modele pri tem uporabljajo in kako. Nato pa sem v akcijski raziskavi učence 8. razreda na specifičen način s pomočjo različnih barvnih modelov poučevala te vsebine iz barvne sistematike. Tako barvna mešanja, barvne dimenzije kot barvna harmonija sicer so v učnem načrtu, vendar se jih ne poučuje na način, da se ponazori razliko med likovnimi (RYB) in znanstvenimi (CMY) primarnimi barvami; prav tako se pri razlagi barvnih dimenzij ne uporablja barvnih teles, pri barvni harmoniji pa ne barvnih akordov. V akcijski raziskavi smo zato ugotavljali vpliv take ponazoritve na razumevanje učencev. Na podlagi raziskave smo podali smernice za uporabo barvnih modelov v likovnem izobraževanju osnovnošolcev.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Magistrsko delo)
    Ključne besede: barvna sistematika, barvni modeli, barvni krogi, barvna telesa, primarne barve, terciarne barve
    Število strani: 141
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Jurij SelanMentor
    viš. pred. dr. Uršula PodobnikSomentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=10729033)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 3112
    Datum vnosa: 29 Sep 2015 15:47
    Zadnja sprememba: 13 Nov 2015 15:41
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/3112

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa