[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Odnos osnovnošolcev do oglaševanja

Neva Lesica (2015) Odnos osnovnošolcev do oglaševanja. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (845Kb)

    Povzetek

    Z oglaševanjem se srečujemo vsak dan. Spremljamo ga na televiziji, v časopisih in revijah, na internetu, na plakatih in v drugih oblikah ter na različnih mestih. Mnogokrat se ne zavedamo vpliva oglasov na naše nakupne odločitve. Namen vsakega oglasa je, da nas prepriča v nakup točno določenega izdelka. Pri tem se oglaševalci poslužujejo različnih tehnik. Glede na to, da jim velikokrat uspe prepričati odraslo in izobraženo osebo, je skrb vzbujajoče, da imajo velik vpliv tudi na otroke, saj je velik delež oglasov namenjen prav njim. Otroci, predvsem najmlajši, predstavljajo občutljivo populacijo, ker se njihovo kognitivno mišljenje še razvija. Zato še niso sposobni v celoti razbrati meje med programsko vsebino in oglasom, predvsem pa ne morejo razbrati namena in prepričevalne narave oglasov. V raziskovalnem delu diplomskega dela sem z intervjujem želela ugotoviti, kakšen je odnos osnovnošolcev do oglaševanja. Z učenci prvega, šestega in devetega razreda sem izvedla strukturiran intervju. V prvem delu sem učencem postavljala splošna vprašanja o oglaševanju, v drugem delu pa smo si pogledali štiri tiskane in štiri video oglase, o katerih sem jim potem postavila še nekaj vprašanj. Rezultati so pokazali, da učenci vseh starosti opazijo oglase in so pozorni nanje, predvsem na tiste, ki v njih vzbudijo interes. Vendar pa imajo večji vpliv na mlajše učence, ki še ne razumejo povsem namena oglaševanja. Večino učencev privlačijo oglasi, ki so zanimivi, izvirni, smešni in imajo privlačno glasbo. Sklepamo lahko, da oglaševalci želijo na različne načine pritegniti pozornost otrok. Večkrat kot učenci vidijo oglas, bolj si ga zapomnijo. Vsekakor pa velja dejstvo, da oglas pri njih sproži željo po določenem izdelku, za nakup katerega potem na različne načine poskušajo prepričati svoje starše. Pomembno je, da se učenci tudi v šoli učijo o oglaševanju in razvijajo kritičen odnos do oglaševanja in potrošništva.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: učenci, otroci, oglaševanje, oglas, oglasna pismenost
    Število strani: 37
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Stojan KostanjevecMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=10722633)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 3094
    Datum vnosa: 25 Sep 2015 12:12
    Zadnja sprememba: 13 Nov 2015 11:40
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/3094

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa