[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Oblikovanje intervjuja za preverjanje čustev, stališč in znanja učencev v prilagojenem izobraževalnem programu v povezavi z vretenčarji

Maša Renčof (2015) Oblikovanje intervjuja za preverjanje čustev, stališč in znanja učencev v prilagojenem izobraževalnem programu v povezavi z vretenčarji. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (676Kb)

    Povzetek

    Učna priprava je predpogoj oziroma osnova za uspešno poučevanje in nadaljnje usvajanje znanja učencev. Pri naravoslovnih predmetih, kot sta naravoslovje in biologija, je samo načrtovanje učne ure pomembno. Ta mora biti dinamična, čim bolj izkustvena ter zasnovana na podlagi praktičnega dela. Učenci, ki imajo lažjo motnjo v duševnem razvoju (v nadaljevanju LMDR), so vključeni v prilagojen vzgojno-izobraževalni program z nižjim izobrazbenim standardom. V tem so njihovim sposobnostim prilagojene tako oblike kot tudi metode poučevanja. Učitelj mora ugotoviti, kakšna so stališča, čustva ter predznanje do izbrane teme iz učnega načrta. To lahko preveri z različnimi metodami. Ena izmed njih je oblikovanje intervjuja, na podlagi katerega lahko dobi informacijo, na kakšni stopnji je učenec in na podlagi katere lahko oblikuje uro, ki bo učencem omogočila lažje usvajanje učne snovi. Kot navaja Novljan (1997), je pomnjenje učencev z LMDR bolj konkretno, saj si zapomnijo določena dejstva, medtem ko imajo otroci večje težave pri usvajanju splošnega znanja. Zato je za njihovo učinkovito pomnjenje pomembno učenje z izkustvom, kjer pridejo v stik z organizmi, ki jih pri pouku naravoslovja obravnavajo. V diplomskem delu smo se zato odločili raziskati, kakšna oblika intervjuja je najbolj primerna za evalvacijo čustev, stališč in znanja učencev v prilagojenem vzgojno-izobraževalnem programu z nižjim izobrazbenim standardom do treh izbranih skupin vretenčarjev: dvoživk, plazilcev in sesalcev. Rezultati raziskave so pokazali, da je najbolj primerna polstrukturirana oblika intervjuja, kjer so vprašanja delno odprtega tipa. Ugotovili smo, da imajo učenci z LMDR največ težav pri dvoživkah, saj so z njimi v vsakdanjem življenju najmanj v stiku, medtem ko so jim plazilci nekoliko bližje, najbližje pa so jim sesalci. Kot razlog navajamo dejstvo, da je kar pet od sedmih učencev v odgovoru podalo, da imajo kot domačo žival vrsto sesalca. Menimo, da lahko učitelj s pravilnim preverjanjem predznanja, stališč in čustev otrok do skupine živali, pripravi dobro in učinkovito učno pripravo. Na njeni podlagi lahko učencem z lažjimi motnjami v duševnem razvoju pripravi čim bolj izkustveno učenje in usvajanje znanja.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: Ključne besede: naravoslovje, biologija, lažja motnja v duševnem rzvoju, vretenčarji, oblikovanj intervjuja, stališča, čustva, znanje
    Število strani: 28
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Iztok TomažičMentor
    asist. dr. Milena Košak BabuderSomentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=10705481)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 3090
    Datum vnosa: 24 Sep 2015 14:28
    Zadnja sprememba: 24 Sep 2015 14:28
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/3090

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa