[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Uvajanje Cankarjevega tekmovanja v prvi razred osnovne šole

Katarina Grom (2015) Uvajanje Cankarjevega tekmovanja v prvi razred osnovne šole. Magistrsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (1639Kb)

    Povzetek

    Spontano in neformalno se otrok z branjem in pisanjem sreča že v predšolskem obdobju. V šolskem obdobju veščini branja in pisanja dobita pomen za nadaljnje učenje in ju zato s pomočjo učnega načrta razvijamo načrtno in sistematično (prim. Učni načrt, 2011). Teoretična spoznanja začetnega branja in pisanja, h kateremu pripomoreta učenčeva motivacija in spodbudno učno okolje, pri otroku razvijajo zmožnosti, ki jih lahko izkaže v prvem razredu na Tekmovanju v znanju materinščine za Cankarjevo priznanje (dalje: Cankarjevo tekmovanje). Cankarjevo tekmovanje spodbuja in usmerja bralca h kritičnemu premisleku prebranega besedila, kar lahko pisno izrazi na tekmovanju. Za poglobljeno razumevanje tekmovanja je predstavljena njegova zgodovina, temeljni premik ter novosti po letu 2007. Postavlja se vprašanje, komu in kateri starostni populaciji je tekmovanje namenjeno, pomen bralnega dogodka, kako je tekmovanje zasnovano in kako se ga vrednoti. Ne gre spregledati razlike med Cankarjevim tekmovanjem in bralno značko, ki spodbuja učence k branju. V raziskavi sem ugotavljala, ali so se zmožnejši učenci na področju branja in pisanja v prvem razredu zmožnosti udeležiti Cankarjevega tekmovanja. Na vzorcu 55 učencev je bil s kvantitativnim raziskovalnim pristopom in z uporabo preizkusa znanja izveden začetni in končni preizkus znanja s področja branja in pisanja ter model preizkusa Cankarjevega tekmovanja za prvošolce z merili za vrednotenje. Ugotovitve na testiranem vzorcu so pokazale, da so se učenci prvih razredov z višjimi zmožnostmi za branje in pisanje zmožni udeležiti Cankarjevega tekmovanja. Izsledki raziskave bi morebiti lahko vplivali na razširitev tekmovanja na bolj zmožne učence v prvem razredu drugod po Sloveniji. Podlaga za model preizkusa za Cankarjevo tekmovanje je bila proza – ljudska pravljica. Ob tem ostaja odprto vprašanje, ali bi bilo tekmovanje moč izvesti tudi na modelu poezije, ki je zahtevnejše za branje in razumevanje otrok prvošolcev.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Magistrsko delo)
    Ključne besede: bralna motivacija, Cankarjevo tekmovanje, mladinska književnost, prvi razred osnovne šole, začetno branje, začetno pisanje, zmožnejši bralci
    Število strani: 108
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    red. prof. dr. Igor SaksidaMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=10719049)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 3080
    Datum vnosa: 23 Sep 2015 10:55
    Zadnja sprememba: 23 Sep 2015 10:55
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/3080

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa