[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Učenje programiranja v Pythonu v osnovni šoli

Darja Prevc (2015) Učenje programiranja v Pythonu v osnovni šoli. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (1126Kb)

    Povzetek

    V diplomskem delu se ukvarjamo s sestavljanjem »učnih priprav« in nalog, preko katerih bi učence učili programirati v Pythonu s pomočjo knjižnice turtle. V prvem delu smo predstavili problem programiranja v osnovnih šolah, saj le malo vsebin pri izbirnih predmetih vključuje tudi programiranje. Predstavili smo programski jezik Python in izpostavili lastnosti, zaradi katerih je primeren za poučevanje. Opisali smo namestitev Pythona ter predstavili razvojno okolje IDLE, ki bi ga uporabljali za poučevanje programskega jezika Python. Večji poudarek smo dali predstavitvi knjižnice želva, ki je implementirana v Pythonu in izhaja iz programskega jezika Logo, ki je bil zasnovan kot jezik za učenje programiranja. Želvo lahko premikamo in obračamo, pri čemer za seboj vleče črto. Zaradi tega izrisa si učenci lažje predstavljajo in vidijo, kaj določeni ukazi naredijo. S pomočjo želve smo želeli predstaviti osnovne koncepte programiranja, kot so pogojni stavek, zanke in funkcije. Zato smo se v drugem delu osredotočili predvsem na razlago teh konceptov, ki smo jih uvedli prek nalog, ki jih je potrebno izvesti s pomočjo želve. Besedilo v tem delu je zapisano v slogu, bližjem učencem, zato so nekateri izrazi poenostavljeni. Naloge se začnejo z ukazi za premikanje in obračanje, za kar morajo učenci poznati le kote. Nato preko risanja likov, v katerih se določen del večkrat ponovi, spoznamo zanko oz. ponavljanje. Nadaljujemo s spremenljivkami in definiranjem novih funkcij (za preprostejšo razlago jih imenujemo »ukazi«). Da smo lahko sestavili primerne naloge za pogojni stavek in zanko while, smo predstavili še funkcije za komunikacijo z uporabnikom in knjižnico random, ki omogoča naključno izbiranje števil. Vsakemu sklopu nalog sledi pomoč oziroma namigi, ki pomagajo učencem pri reševanju teh nalog, ter tudi rešitve.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: programiranje v osnovnih šolah, programski jezik Python, knjižnica želva, aktivnosti za učne ure
    Število strani: 47
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    izr. prof. dr. Janez DemšarMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=10715977)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 3073
    Datum vnosa: 23 Sep 2015 10:14
    Zadnja sprememba: 23 Sep 2015 10:14
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/3073

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa