[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Učne strategije nadarjenih učencev

Blaž Fink (2015) Učne strategije nadarjenih učencev. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (760Kb)

    Povzetek

    Pričujoče diplomsko delo raziskuje učne strategije nadarjenih učencev. Cilj dela je ugotoviti značilnosti učnih strategij pri nadarjenih učencih in njihovih sošolcih. Iskali bomo tudi razlike v uporabi učnih strategij med spoloma nadarjenih učencev, na koncu pa bomo ugotavljali odnos med učnimi strategijami nadarjenih učencev in njihovo oceno o kakovosti svojega učenja. V teoretičnem delu sta predstavljena pojma nadarjenosti in učnih strategij. Pri tem sem se opiral na dela različnih avtorjev s področja izobraževanja. V prvem delu je opisan pojem nadarjenosti in značilnosti nadarjenih učencev ter povzel situacijo nadarjenih učencev v Sloveniji in opisal proces njihovega prepoznavanja. V drugem delu pa sem predstavil pojem učnih strategij, njihovo delitev in navedel nekaj najpogostejših primerov. V empiričnem delu je uporabljena kavzalna neeksperimentalna metoda, za analizo pa je uporabljena kvantitativna analiza raziskovanja. Raziskava je bila izvedena v letu 2014 na treh osnovnih šolah iz okolice Kočevja. V raziskavi je sodelovalo 93 učencev 9. razreda osnovne šole. Ankete so izpolnjevali nadarjeni učenci in njihovi sošolci. Raziskava je pokazala, da večina učencev opredeljuje svoje učenje kot kakovostno in da se nadarjeni učenci v uporabi učnih strategij v povprečju bolje ocenjujejo kot njihovi sošolci. Pokazale so se tudi razlike v uporabi kognitivnih učnih strategij med nadarjenimi učenci in njihovimi sošolci. Po drugi strani pa v uporabi metakognitivnih učnih strategij med obema skupinama učencev ni bilo razlike. Pri uporabi motivacijskih učnih strategij se je pokazala razlika med nadarjenimi učenci in njihovimi sošolci. Opaziti je bilo mogoče tudi pozitiven odnos med oceno lastnega učenja in uporabo učnih strategij.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: nadarjeni učenci, učne strategije, samoocena učenja, osnovna šola
    Število strani: 31
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    izr. prof. dr. Mojca JuriševičMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=10714953)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 3068
    Datum vnosa: 23 Sep 2015 10:12
    Zadnja sprememba: 23 Sep 2015 10:12
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/3068

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa