[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Možnosti uporabe elektroforeze DNA pri pouku v osnovni šoli

Tadeja Klenar (2015) Možnosti uporabe elektroforeze DNA pri pouku v osnovni šoli. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (2322Kb)

    Povzetek

    Diplomsko delo zajema obravnavo različnih strokovnih člankov, druge literature in učnih načrtov, na podlagi katerih smo razvili in optimizirali izvedbo eksperimentov, ki jih uporabljajo v forenzičnih laboratorijih za razreševanje umorov in kaznivih dejanj. Gre za postopek določevanja DNA profila. Predstavljeni analogni eksperimenti so primerni za uporabo pri pouku v osnovni šoli. Elektroforeza DNA je metoda določevanja očetovstva, sorodstvenih vezi in storilcev kriminalnih dejanj. Gre za postopek, ki je v forenzični znanosti nepogrešljiv. Za učence predstavlja spoznavanje takega postopka nekaj zanimivega in praktično uporabnega, kar poveča njihovo motivacijo za učenje kemije in naravoslovja. V teoretičnem delu so opredeljena teoretična ozadja za razumevanje poteka elektroforeze kot metode ločevanja zmesi. Opisane so osnovne informacije o molekuli DNA, njeni izolaciji ter pripravi vzorca za izvedbo elektroforeze. Predstavljeni so načini barvanja za detekcije elektroforetskih lis. Na podlagi preučene literature so bili razviti eksperimenti za izvedbo elektroforeze kot metode ločevanja zmesi, primerni za uporabo pri pouku v osnovni šoli: izolacija DNA iz rastlinskega vira, elektroforeza z barvili iz flomastrov in barvili za živila ter elektroforeza aminokislin. Izdelana je bila aparatura za elektroforezo, ki bi učencem omogočila čim bolj nazoren vpogled na to, kako se postopek elektroforeze dejansko izvaja. Analizirani so bili učni načrti za predmete naravoslovja, na podlagi česar smo tabelirali predloge vključevanja elektroforeze kot metode ločevanja zmesi v pouk osnovne šole.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: forenzična znanost, elektroforeza DNA, ločevanje zmesi, kemija in naravoslovje, osnovna šola
    Število strani: 50
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    izr. prof. dr. Iztok DevetakMentor
    asist. Miha SlapničarSomentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=10713161)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 3066
    Datum vnosa: 22 Sep 2015 12:39
    Zadnja sprememba: 12 Nov 2015 13:55
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/3066

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa