[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Priprava problemsko oblikovanih učnih gradiv za pouk pri predmetu računalništvo v drugem triletju

Anja Luštek (2015) Priprava problemsko oblikovanih učnih gradiv za pouk pri predmetu računalništvo v drugem triletju. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (2367Kb)

    Povzetek

    Sodobni osnovnošolski kurikuli za računalništvo poudarjajo, da je pomembno pri učencih razvijati način razmišljanja, s katerim uspešno rešujejo probleme. Takemu načinu razmišljanja rečemo računalniško razmišljanje. Računalniško razmišljanje je temeljna veščina za vsakogar, ne samo za učence, ki se učijo računalništvo. V teoretičnem delu diplomske naloge smo opisali, kaj je problemsko učenje, na kakšen način poteka, kako ga opredeljujejo različne teorije učenja in kakšna je njegova vloga pri razvijanju računalniškega razmišljanja pri učencih. V empiričnem delu smo oblikovali problemsko zasnovane aktivnosti, ki jih bodo učitelji lahko uporabili pri poučevanju predmeta računalništvo. Aktivnosti pokrivajo zadane učne cilje iz sklopa Programi v Učnem načrtu za neobvezni izbirni predmet računalništvo. Pri tem smo izdelali naloge, ki smo jih uporabili pri izvedbi učne ure. Učna ura je bila izvedena pri računalniškem krožku v tretjem razredu osnovne šole. Udeleženih je bilo devet učencev. Med reševanjem nalog je potekalo opazovanje (pilotiranje). Opazovali smo, če so učenci imeli med reševanjem nalog težave z razumevanjem. Osredotočili smo se na razumevanje navodil in razumevanje nalog kot celote, ali so učenci razumeli podane ukaze in med reševanjem usvojili zastavljene učne cilje. Povratne informacije smo pridobili z metodo nestandardiziranega vprašalnika. Tovrstnih gradiv na tem področju še ni bilo izdelanih, saj se predmet izvaja šele eno leto. Pripravljene aktivnosti bodo lahko uporabljali učitelji, ki se na novo soočajo z neobveznim izbirnim predmetom računalništvo v drugem triletju osnovne šole ali znotraj interesnih dejavnosti z namenom, da bi razvijali računalniško razmišljanje.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: problemski pouk, računalniško razmišljanje, problemsko zasnovane aktivnosti, neobvezni izbirni predmet računalništvo
    Število strani: 72
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Irena Nančovska ŠerbecMentor
    asist. mag. Alenka ŽerovnikSomentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=10712393)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 3056
    Datum vnosa: 22 Sep 2015 10:09
    Zadnja sprememba: 22 Sep 2015 10:09
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/3056

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa