[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Stališča vzgojiteljev do učenja tujega jezika v vrtcu

Daniela Košalin (2015) Stališča vzgojiteljev do učenja tujega jezika v vrtcu. Magistrsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (1962Kb)

    Povzetek

    V teoretičnem delu so predstavljene splošne teorije učenja in usvajanja jezika, ki temeljijo na različnih poudarkih. Nobena od teh teorij ne zajema vseh vidikov, ki vplivajo na usvajanje maternega jezika in učenje tujega jezika, vendar skupaj lahko prispevajo k večjemu razumevanju učenja jezikov. Spodbujanje večjezičnosti je eden od ciljev, ki jih lahko najdemo v dokumentih Evropske unije, zato si jezikovna politika v posameznih državah prizadeva slediti tem ciljem z namenom razširjenja in zgodnjega učenja enega ali več tujih jezikov na primarni ali predšolski stopnji izobraževanja. Pregled učenja dodatnih jezikov v otroštvu po svetu nam lahko pomaga oblikovati cilje in program, ki bo spodbujal in zagotavljal kontinuiteto učenja tujih jezikov od zgodnjega otroštva dalje. Pri oblikovanju ciljev je treba upoštevati otrokova izhodišča za usvajanje jezikov, ki temeljijo predvsem na osnovah otrokovega razvoja ter njegovih predispozicijah za učenje jezikov. V Sloveniji tuji jezik ni del kurikula za vrtce, zato učenje tujega jezika poteka v različnih oblikah, kar ne zagotavlja kontinuitete učenja tujega jezika. Sistemska neurejenost na tej stopnji pa prispeva k neenakopravni dostopnosti zgodnjega učenja tujega jezika in tako vpliva na nadaljnje šolanje. Pregled razlogov za zgodnje učenje in prednosti učenja tujih jezikov na tej stopnji daje odgovor, zakaj si sploh prizadevati za zniževanje starosti za učenje jezikov. V nadaljevanju lahko preberemo, kateri dejavniki vplivajo na zgodnje učenje tujega jezika, posebej poudarjene so kompetence in profesionalni razvoj vzgojitelja, ki prispevajo k uspešnosti zgodnjega učenja tujega jezika. V empiričnem delu izsledki raziskave kažejo na pozitiven odnos anketiranih vzgojiteljev do učenja tujega jezika v vrtcu. Vzgojitelji, ki so bili vključeni v raziskavo, v večji meri nakazujejo strinjanje z uvajanjem tujega jezika v vrtec in menijo, da naj bi v vrtcu poučeval vzgojitelj predšolskih otrok z opravljenim programom za izpopolnjevanje iz zgodnjega poučevanja tujih jezikov. Ugotovitve kažejo, da je del vzgojiteljev naklonjen k izvajanju tujega jezika v vrtcu, za nepripravljenost izvajanja tujega jezika v vrtcu pa lahko predvidevamo, da izvira iz pomanjkanja kompetenc vzgojiteljev za učenje tujega jezika. Pripravljenost za dodatno usposabljanje na področju zgodnjega učenja tujih jezikov je pri anketiranih vzgojiteljih velika, vendar pod določenimi pogoji, kot je npr. brezplačno usposabljanje ali izobraževanje v organizaciji vrtca. Pridobljeni podatki lahko vplivajo na zavedanje vzgojiteljev o pomembnosti profesionalnega razvoja ter na poučevanje tujih jezikov v vrtcu nasploh in pomagajo pri oblikovanju programov izobraževanja za vzgojitelje na področju učenja tujih jezikov.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Magistrsko delo)
    Ključne besede: stališča vzgojiteljev, zgodnje učenje tujega jezika v vrtcu, tuji jeziki, vloga vzgojiteljev pri učenju tujega jezika v vrtcu, kompetence vzgojiteljev za poučevanje tujega jezika, dejavniki uspešnega učenja tujega jezika v vrtcu, profesionalni razvoj vzgojiteljev
    Število strani: 107
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    asist. dr. Mateja Dagarin FojkarMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=10703945)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 3046
    Datum vnosa: 21 Sep 2015 12:20
    Zadnja sprememba: 21 Sep 2015 12:20
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/3046

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa