[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Znanje o Darwinovi teoriji evolucije med učenci tretjega triletja osnovne šole

Urška Praznik (2015) Znanje o Darwinovi teoriji evolucije med učenci tretjega triletja osnovne šole. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (598Kb)

    Povzetek

    Poleg premikov v biološki znanosti so se ti zgodili tudi na področju poučevanja biologije v osnovni šoli. S spremembo učnega načrta je evolucija v osnovni šoli dobila večji poudarek. Cilj diplomske naloge je bil dobiti pregled nad znanjem učencev o Darwinovi teoriji evolucije v zadnjem triletju osnovne šole. Z raziskavo smo želeli ugotoviti, ali imajo učenci zadovoljivo znanje evolucije. Hkrati pa nas je zanimalo, ali se znanje učencev 7. in 8. razreda razlikuje od znanja učencev 9. razreda, in ugotoviti, ali obstajajo razlike med spoloma in šolami. Raziskavo smo izvedli med učenci 7., 8. in 9. razreda treh dolenjskih osnovnih šol (OŠ Mirna, OŠ Ferda Vesela in OŠ Center - Novo mesto). V raziskavi je sodelovalo 283 učencev. Z Likertovo lestvico so učenci ocenjevali strinjanje s 67 trditvami, s katerimi smo preverili njihovo strinjanje s trditvami s področja kreacionizma, evolucije, mejnih ved in učnega načrta. Na splošno so učenci pokazali, da imajo zadovoljivo znanje o osnovnih značilnostih evolucije. Z raziskavo smo ugotovili, da učenci sprejemajo teorijo evolucije. Ugotovili smo tudi, da znanje sedmošolcev o evoluciji ni slabše od znanja devetošolcev, saj smo našli samo tri statistično pomembne razlike med ocenami, ki so jih dali učenci različne starosti. Tudi med spoloma ni bistvene razlike, saj so samo šest trditev dekleta ocenila statistično pomembno drugače kot fantje. Podobno velja za razlike med različnimi osnovnimi šolami, kjer smo našli sedem statistično pomembnih razlik.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: Darwinova teorija evolucije, biologija, učenci, tretje triletje, osnovna šola
    Število strani: 38
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    asist. dr. Jelka StrgarMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=10696265)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 3032
    Datum vnosa: 17 Sep 2015 12:28
    Zadnja sprememba: 13 Nov 2015 17:27
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/3032

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa