[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Participacija otrok v vrtcu: škrat Željko izpolnjuje želje otrok

Tijana Ralević (2015) Participacija otrok v vrtcu: škrat Željko izpolnjuje želje otrok. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (3701Kb)

    Povzetek

    V diplomski nalogi je predstavljen projekt otroške participacije otrok v vrtcu, izveden po pristopu reševanja problemov odprtega tipa (angl. open-ended problem solving) (Maxim, 1997). Diplomska naloga je razdeljena na teoretični in empirični del. V teoretičnem delu je predstavljen koncept participacije, vključno z dilemami, ki se pojavljajo v zvezi s participacijo otrok v vrtcu, nadalje so predstavljeni rezultati raziskav o participaciji otrok v slovenskih vrtcih. Ker se participacija največkrat pojavlja v povezavi s pedagoškim konceptom Reggio Emilia, je predstavljena posebej znotraj navedenega koncepta. Na koncu prvega dela so opisana izhodišča projektnega dela, utemeljenega na reševanju problemov odprtega tipa. V empiričnem delu diplomske naloge je predstavljen projekt z naslovom Škrat Željko izpolnjuje želje otrok. Projekt je potekal štiri tedne v novembru in decembru 2012 v sklopu predmeta Otrok v družbi v Vrtcu Šentvid, enoti Sapramiška. V njem pa so sodelovali otroci skupine Veverice v starosti od 5 do 6 let in dvajset študentk, ki so izvajale dejavnosti projekta. Namen diplomske naloge je bil raziskati uporabo metode raziskovanja problemov odprtega tipa, ki predstavlja in omogoča demokratično participacijo otrok, visoko raven njihove motiviranosti ter ustvarjalnosti. Evalvacija projekta je pokazala, da so že predšolski otroci sposobni soodločati pri pomembnih stvareh, ki zadevajo njihovo vsakdanje življenje in učenje v vrtcu. Čeprav se sprva zdi, da nimajo dovolj izkušenj, jim moramo omogočiti demokratično usmerjene dejavnosti, saj tako spodbujamo njihovo aktivno učenje z udeležbo in pa ustvarjalnost. Pokazal je tudi, kako pomembno je otroke poslušati in jim omogočiti, da uresničijo tisto, kar si sami želijo.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: participacija, pedagoški koncept Reggio Emilia, projektno delo, raziskovanje problemov odprtega tipa
    Število strani: 81
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Nada TurnšekMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=10696009)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 3031
    Datum vnosa: 17 Sep 2015 12:24
    Zadnja sprememba: 17 Sep 2015 12:24
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/3031

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa