[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Motiviranost dijakov za učenje naravoslovja

Debora Gorjan (2015) Motiviranost dijakov za učenje naravoslovja. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (1300Kb)

    Povzetek

    Narava in vsakdanji življenjski pojavi se nam zdijo samoumevni. Otroške oči z zanimanjem opazujejo svet okoli sebe in želijo »vsrkati« čim več znanja iz okolice. Znano je, da v obdobju šolanja otrokom radovednost za šolsko učenje upada in učenje postane le nujna obveznost. Kako spodbuditi učence, da bi naravoslovne učne vsebine dojemali kot pomembno znanje za življenje? Kaj pravzaprav je tisto, kar povzroča upad njihove motivacije za učenje? Diplomsko delo obravnava področje motivacije v povezavi z učenjem naravoslovja. Najprej je v teoretičnem delu predstavljeno pojmovanje motivacije s strani različnih avtorjev in pojmovanje le-te na področju učenja naravoslovja. Empirični del predstavlja raziskavo, ki je bila izvedena na štirih slovenskih gimnazijah. Vključenih je bilo 518 dijakinj in dijakov povprečne starosti 16 let. Izpolnjevali so Vprašalnik motivacije za učenje naravoslovnih predmetov – SMQ (Glynn in Koballa, 2006) ter odgovorili na dve dodatni odprti vprašanji. Rezultati so pokazali, da so dijaki srednje motivirani za učenje naravoslovja. V večji meri so zunanje motivirani in naravoslovja ne vrednotijo na osebni ravni. Pojavljajo se statistično pomembne razlike med spoloma v stopnji motiviranosti dijakov, in sicer so fantje v primerjavi z dekleti pri naravoslovju bolj notranje motivirani in bolj samostojno učinkoviti, učenje naravoslovja jim je tudi bolj osebno pomembno. Zanimiva je ugotovitev, da se pojavljajo tudi statistično pomembne razlike v učnem uspehu dijakinj in dijakov, in sicer so dijakinje v primerjavi z dijaki v povprečju uspešnejše pri naravoslovnih predmetih. Dijake najbolj spodbujajo k učenju naravoslovja različne pozitivne osebnostne lastnosti in ravnanja učitelja ter aktiven pouk z uporabo raznolikih pripomočkov in izvajanjem poskusov. Vse sestavine motivacije, ki vplivajo na motiviranost dijakov za učenje naravoslovja, so pozitivno povezane z učnim uspehom dijakov pri kemiji, biologiji in fiziki, razen anksioznosti, ki je negativno povezana – bolj anksiozni dijaki imajo pri naravoslovnih predmetih v povprečju slabši učni uspeh.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: naravoslovje, učna motivacija, šolske ocene, razlike med spoloma, srednja šola
    Število strani: 38
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    izr. prof. dr. Mojca JuriševičMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=10693193)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 3026
    Datum vnosa: 17 Sep 2015 11:41
    Zadnja sprememba: 17 Sep 2015 11:41
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/3026

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa