[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Medkulturna vzgoja: projekt Žabec in tujec

Sonja Bernik (2015) Medkulturna vzgoja: projekt Žabec in tujec. Diplomsko delo.

[img] PDF
Download (1001Kb)

    Povzetek

    Diplomsko delo temelji na izvedenem projektu medkulturne vzgoje v vrtcu z naslovom Žabec in tujec, osnovanem na istoimenski knjigi, avtorja Max Velthuijsa. Namen projekta je, da skozi projektno delo otrokom zagotovimo pozitivne izkušnje, povezane s prepoznavanjem podobnosti in razlik med njimi, ter otroke postavimo v situacije, v katerih doživijo raznolikost kot prednost. Na ta način ustvarjamo temelje kulturne strpnosti. V projekt je bila vključena skupina devetnajstih otrok, v kateri smo izvajali projekt medkulturne vzgoje; dejavnosti so potekale v skupini enkrat tedensko 2–3 ure. V teoretičnem delu diplomske naloge so pojasnjeni ključni pojmi, kot sta večkulturna in medkulturna družba, opredeljene so podlage za uresničevanje medkulturnega kurikuluma: človekove in otrokove pravice, ter navedene določbe iz Kurikuluma za vrtce. V okviru poglavja interkulturna pedagogika so opisana področja interkulturnega delovanja. V zaključku je opisan induktivni pristop k razvoju prosocialnih zmožnosti. Empirični del projekta je sestavljen iz šestih delov. Otroci se skozi zgodbo o Žabcu in tujcu srečajo z odklonilnim odnosom do drugih in drugačnih, oblikovanem na predsodku, stereotipu in strahu. Skozi različne dejavnosti (npr. obnavljanje in nadaljevanje zgodbe, razlaganje in vrednotenje odnosov v zgodbi, …) so se otroci soočili s presojanjem in delovanjem z lastnega vidika, učili so se potrpežljivosti, si medsebojno pomagali in bili drug do drugega solidarni. Skozi proces so razvijali sposobnosti sožitja, strpnosti in sprejemanja drugega kot drugačnega. Otroci so spoznavali razlike in podobnosti med seboj; cenili izkušnje drugih in delili svoje izkušnje z ostalimi v skupini. Evalvacija dejavnosti projekta je temeljila na sprotnih evalvacijskih tehnikah, kot so dnevniški zapisi, analize videogradiv, zapisi razgovora z mentorico in zapisi razgovora s študentkami. Evalvacija projekta je pokazala ustvarjalnost otrok pri nastajanju zgodbe, ilustracij in lutkovne predstave. Otroci so v vseh zgodbah rešili spor po nenasilni poti in ustvarili sporazum. Kritično so presodili nastale zgodbe in podali mnenja na zastavljena vprašanja s strani študentk. Aktivno so se vključili v vzporedno dejavnost Žabec spoznava »tuje« okolje, svoj dan z žabcem so predstavili skupini in med seboj primerjali svoje izkušnje. Otroci so bili skozi projekt Žabec in tujec pozitivno naravnani k razmišljanju o drugačnosti kot prednosti in ne slabosti, obenem pa jim je bila to igra.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: predšolski otrok, medkulturna vzgoja, induktivni pristop
    Število strani: 104
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Nada TurnšekMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=10693449)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 3016
    Datum vnosa: 17 Sep 2015 07:44
    Zadnja sprememba: 17 Sep 2015 07:44
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/3016

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa