[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Uporaba komunikacijske matrike pri predšolskem otroku s cerebralno paralizo

Manuela Makovec (2015) Uporaba komunikacijske matrike pri predšolskem otroku s cerebralno paralizo. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (1561Kb)

    Povzetek

    Motnje v razvoju govorno-jezikovne komunikacije povzročajo težave že predšolskemu otroku. Ne glede na vzrok, ki povzroča odstopanje v razvoju komunikacije, razvoj govorno-komunikacijskih spretnosti sovpliva tudi na ostala področja otrokovega razvoja. Za nudenje ustreznih stimulacij, ki bi otroku pomagale na višjo stopnjo v razvoju komunikacije, je potrebna natančna in realna ocena otrokovih komunikacijskih spretnosti. Ob vključitvi otroka v vrtec tudi vzgojitelj postane oseba, ki ne nudi zgolj ustreznih spodbud, ampak lahko tudi ocenjuje komunikacijske spretnosti posameznega otroka. Ob realni oceni komunikacijskega profila otroka lahko vzgojiteljica v okviru njenih strokovnih kompetenc nudi spodbude, ki so primerne za posamezni nivo v razvoju komunikacije. Vzgojitelj je skozi vsakodnevno interakcijo z otrokom v vrtcu ena izmed pomembnih oseb, ki lahko ob nudenju ustreznih spodbud pomaga ali v nasprotnem primeru škodi otrokovemu razvoju. V diplomskem delu sem skozi teoretična izhodišča o cerebralni paralizi, ki je v dotični študiji primera ključni vzrok za motnje v govorno-jezikovni komunikaciji pri predšolskem otroku, na podlagi razvojne psihologije ločila tipični otroški razvoj od tistega, ki od njega odstopa. S povezovanjem empiričnega dela s teorijo sem prišla do pomembnih ugotovitev. Za opis otrokovega komunikacijskega profila sem uporabila instrumentarij Komunikacijsko matriko. S primerjavo dveh profilov, ki sva ju ocenjevali dve različni ocenjevalki, sem v diplomskem delu ugotovila pomembnost dejavnikov, ki lahko vplivajo na nerelevantno ocenjevanje. Komunikacija poteka vedno in povsod. Otrokom, ki zaradi razvojnega primanjkljaja niso zmožni razviti sistem družbeno sprejemljive komunikacije, lahko s primernim pristopom omogočimo, da razvijejo svoj sistem komuniciranja, s katerim bodo shajali v življenju.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: otrok s cerebralno paralizo, govor, jezik, komunikacija, Komunikacijska matrika, vzgojitelj
    Število strani: 112
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    izr. prof. dr. Janez JermanMentor
    asist. dr. Damjana KogovšekSomentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=10685001)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 2999
    Datum vnosa: 14 Sep 2015 07:17
    Zadnja sprememba: 12 Nov 2015 16:45
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/2999

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa