[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

O pomenu pravljic: reševanje otrokove stiske

Veronika Pavlič (2015) O pomenu pravljic: reševanje otrokove stiske. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (3570Kb)

    Povzetek

    Pravljice so ena najstarejših literarnih zvrsti. Že samo dejstvo, da so se ohranile vse do danes, nam kaže, kako zelo pomembne so bile, in še vedno so, v življenju posameznika. Njen sociološki, psihološki, razvojni in vzgojno-izobraževalni pomen pomembno vpliva na otrokov celostni razvoj. Preko pravljic otroci, na njim najbolj prijazen način, odkrivajo življenjske resnice in si odgovarjajo na najrazličnejša vprašanja. S tem ko jih preko zgodbe uči, kaj je prav in kaj ne, pa pomembno vpliva tudi na otrokov moralni razvoj. V prvem delu diplomskega naloge sem se podrobno seznanila s pravljico. Najprej sem oprede-lila sam pojem pravljice, kdaj so se te prvič pojavile in kje, njeno delitev in nenazadnje njen pomen. Seveda je opredelitev pravljice in njena delitev bila temelj za moje nadaljnje razisko-vanje. Zanimal me je predvsem njen pomen na celosten otrokov razvoj. Pri tem sem opredelila psihološki, sociološki, razvojni in seveda tudi vzgojno-izobraževalni pomen pravljice. Otroci se na poti odraščanja srečujejo z veliko stiskami. Od vprašanj eksistencialne stiske, iskanja smisla, separacije od staršev, raznih kompleksov in nagnjen pa vse do stisk, ki jih sprožijo specifični dogodki (npr. smrt bližnjih, ločitev staršev). V teoretičnem delu sem se torej seznanila z vsemi razvojno pogojenimi procesi, prav tako pa me je zanimalo na kakšen način pravljice otrokom pri tem pomagajo. Pri analizi učnega načrta me je zanimalo v kolikšni meri pravljice, opredeljene v učnem načrtu za slovenski jezik, odgovarjajo na otrokove stiske in ali je temu posvečeno dovolj pozornosti. Raziskovalni del predstavlja projektno delo, pri katerem je bil moj glavni cilj ugotoviti stiske učencev in jih s pomočjo pravljic razrešiti ali pa vsaj malo ublažiti. Raziskovalni vzorec sta predstavljala dva razreda različnih osnovnih šol. 3. b je razred podružnične osnovne šole Vrh-polje, 2. a pa razred osnovne šole Bežigrad. Prvi del je bil namenjen ugotavljanju otrokovih stisk in je predstavljal mojo iztočnico za nadaljnje delo. V drugi učni uri sem namreč z učenci izvedla problemsko naravnano uro, pri kateri sem obravnavala pravljico s problemsko tematiko oziroma temo, ki učencem predstavlja največjo stisko. Pri obeh urah književnosti sem obravnavala pravljico kot zelo močno orodje, ki služi tako pri motivaciji kot tudi pri reševanju stisk. Veliko sem se na temo otrokove stiske pogovarjala tudi z obema razrednima učiteljica, zelo prijeten pogovor pa sva imeli tudi s šolsko specialno pedagoginjo osnovne šole Bežigrad, gospo Renato Himelrajh.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: pravljica, sociološki, psihološki, razvojni in vzgojno-izobraževalni pomen pravljice, otrokov celosten razvoj, učni načrt za slovenski jezik, književnost, otrokova stiska
    Število strani: 98
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    red. prof. dr. Igor SaksidaMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=10683721)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 2993
    Datum vnosa: 10 Sep 2015 17:03
    Zadnja sprememba: 10 Sep 2015 17:03
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/2993

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa