[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Predstave predšolskih otrok o organizmih, ki se razvijejo iz jajc

Vesna Boben (2015) Predstave predšolskih otrok o organizmih, ki se razvijejo iz jajc. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (21Mb)

    Povzetek

    Področje narava je v Kurikulumu za vrtce opredeljeno kot posebno področje, s katerim razvijamo otrokove sposobnosti za dejavno vključevanje v fizično in družbeno okolje. Poudarja, da naj otrok pridobiva izkušnje z živimi bitji, naravnimi pojavi in naj uživa v raziskovanju ter odkrivanju. Otrokove izkušnje in znanja so trajnejša in uporabnejša, če vzgojitelj zagotovi prostor za aktivno učenje. Vzgojitelj naj otroku ponudi konkretne dejavnosti in zagotovi, da samostojno raziskuje in razmišlja, saj na ta način dobi dejanske predstave o svetu. V diplomskem delu sem ugotavljala, kakšne predstave imajo predšolski otroci o jajcu kot zunajtelesnem načinu razvoja zarodka, katere vrste živali se po mnenju predšolskih otrok razvijejo iz jajc ter kako lahko s pomočjo aktivnih metod poučevanja vplivamo na otrokovo znanje o jajcu in o razmnoževanju. Otrokove predstave sem pridobila z delno strukturiranim intervjujem, ki sem ga izvedla individualno z vsakim otrokom posebej pred in po izvajanju vzgojno-izobraževalnih dejavnosti. Z izvedbo sedemnajstih dejavnosti sem otrokom približala pomen jajca in razmnoževanja za obstoj živih bitij. V neslučajnostni vzorec sem zajela 18 predšolskih otrok, starih med 4 in 6 let. Ugotovila sem, da imajo predšolski otroci pomanjkljive predstave o jajcu kot zunajtelesnem načinu razvoja. Samo nekateri otroci vedo, da se dva starševska osebka iste vrste razmnožujeta in imata njim pripadajoče potomce, kar je značilnost spolnega razmnoževanja. Veliko pa je otrok, ki imajo pomanjkljivo znanje o razmnoževanju tudi po izvedenih vzgojno-izobraževalnih dejavnostih. Ugotovila sem tudi, da poznajo veliko vrst organizmov, ki se razvijejo iz jajca. Sprva so omenjali predvsem ptice in plazilce ter nekaj dvoživk, členonožcev in rib. Po izvedenih dejavnostih pa so našteli še več vrst ptic, členonožcev in plazilcev. Poleg tega pa so omenjali tudi mehkužce, dvoživke in ribe. Izvedene aktivne metode poučevanja in učenja so pozitivno vplivale na otrokova znanja o razmnoževanju ter o jajcu kot zunajtelesnem načinu razvoja. Z aktivno udeležbo pri vzgojno-izobraževalnih dejavnostih so otroci spoznali veliko novih vrst organizmov, ki se razvijejo iz jajc.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: jajce, razmnoževanje, razvoj, naravoslovje v vrtcu, predšolski otroci, aktivno učenje
    Število strani: 87
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    izr. prof. dr. Gregor TorkarMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=10666825)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 2965
    Datum vnosa: 01 Sep 2015 11:21
    Zadnja sprememba: 13 Nov 2015 17:57
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/2965

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa