[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Stališča učiteljev računalništva do računalniškega izobraževanja v osnovni šoli

Alen Kopić (2015) Stališča učiteljev računalništva do računalniškega izobraževanja v osnovni šoli. Magistrsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (1197Kb)

    Povzetek

    V delu obravnavamo razvoj in trenutno stanje ter problematiko računalniškega izobraževanja v osnovni šoli v Sloveniji ter trende v računalniškem izobraževanju po svetu. V teoretičnem delu najprej na kratko predstavimo pomen računalništva in računalniškega izobraževanja v sodobnem svetu ter razvoj računalniškega izobraževanja v Sloveniji. Nato predstavimo trenutno stanje na tem področju. Predvsem obravnavamo terminologijo, status računalniških predmetov, vsebine predmetov ter položaj učiteljev računalništva. Teoretični del zaključimo s predstavitvijo nekaterih tujih projektov s področja računalniškega izobraževanja. V empiričnem delu predstavimo rezultate raziskave, v okviru katere smo izvedli anketo med 146 učitelji računalništva v osnovni šoli v Sloveniji. Namen raziskave je bil raziskati in predstaviti mnenja in stališča učiteljev računalništva glede ključnih tem na področju osnovnošolskega računalniškega izobraževanja. Raziskali smo tudi, kako na stališča učiteljev do omenjenih tem vplivajo izobrazba ter nekateri drugi dejavniki, kot so starost, delovna doba in zaposlenost. Ugotovili smo, da največ učiteljev računalništva vsebine obveznega in neobveznega izbirnega predmeta ocenjuje kot ustrezne in primerno zahtevne ter pri izvajanju večinoma sledi učnemu načrtu, neobvezne vsebine pri obveznem izbirnem predmetu pa jih največ obravnava zgolj občasno. Prav tako smo ugotovili, da imajo učitelji računalništva z izobrazbo profesorja računalništva na uvedbo neobveznega izbirnega predmeta Računalništvo bolj pozitiven pogled kot drugi učitelji ter da lastno strokovno usposobljenost za izvajanje tega predmeta ocenjujejo bolje. Večina učiteljev računalništva meni, da status računalniških predmetov ni ustrezen in da bi v osnovnošolskem predmetniku moral obstajati obvezen računalniški predmet. S to trditvijo so se najbolj strinjali učitelji računalništva z izobrazbo profesorja računalništva. Podobno izrazito strinjanje so učitelji izrazili tudi pri trditvi, da je računalniško izobraževanje potrebno prenove. Večina anketiranih učiteljev je izrazila nestrinjanje s trditvijo, da je status učiteljev računalništva ustrezno urejen, pri čemer smo ugotovili razlike v strinjanju učiteljev z različno stopnjo zaposlenosti. Pozitivne spremembe smo ugotovili na področju udeleževanja računalniških tekmovanj, saj se več kot 80 % anketiranih učiteljev udeležuje vsaj enega tekmovanja v vlogi mentorja. Ugotovili smo, da se s trditvijo, da imajo tovrstna tekmovanja pozitiven vpliv na računalniško izobraževanje, najbolj strinjajo učitelji z izobrazbo profesorja računalništva, sledijo pa profesorji drugega predmetnega področja in učitelji z drugo izobrazbo. Poleg tega je spodbudna tudi ugotovitev, da se večina učiteljev računalništva aktivno udeležuje strokovnih izobraževanj.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Magistrsko delo)
    Ključne besede: računalniško izobraževanje, učitelji računalništva, izobraževanje učiteljev računalništva, izbirni predmet računalništvo, učni načrt za računalništvo, fakultativni pouk računalništva, računalniški krožek, računalniška tekmovanja
    Število strani: 89
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    izr. prof. dr. Jože RugeljMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=10657865)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 2961
    Datum vnosa: 28 Avg 2015 07:36
    Zadnja sprememba: 28 Avg 2015 07:36
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/2961

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa