[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Delavnica o slepoti in slabovidnosti za videče osnovnošolce

Iva Habjan (2015) Delavnica o slepoti in slabovidnosti za videče osnovnošolce. Magistrsko delo.

[img] PDF
Download (1245Kb)

    Povzetek

    Vzgojno-izobraževalni proces, ki temelji na konceptu inkluzije, omogoča šoloobveznim otrokom s slepoto ali slabovidnostjo izobraževanje v osnovni šoli, ki se nahaja v neposredni bližini učenčevega doma. Pred sprejemom učenca s slepoto ali slabovidnostjo se poskrbi za prilagoditev šolskega okolja in didaktičnega materiala, učiteljskemu zboru pa se omogoči dodatno izobraževanje. Pri tem se pogosto pozabi na pripravo videčih vrstnikov, ki si lahko z opazovanjem izvajanih prilagoditev in delovanja vrstnika s slepoto ali slabovidnostjo izoblikujejo napačne predstave ali pa te prevzamejo od širše družbe, v kateri je še vedno mnogo predsodkov in stereotipnih prepričanj. To zavira socialno vključevanje učencev s slepoto ali slabovidnostjo v razred in gledano širše tudi v družbo. Videči učenci za razumevanje odzivov oseb s slepoto ali slabovidnostjo potrebujejo socialno-emocionalno izkušnjo. Z namenom ozaveščanja videčih osnovnošolcev o področju slepote in slabovidnosti je bila pripravljena, izvedena in analizirana izkustvena delavnica, s katero so bile učencem posredovane glavne informacije o posebnostih v komunikaciji, orientaciji in mobilnosti oseb s slepoto ali slabovidnostjo ter o specialno-tehničnih pripomočkih, ki jih uporabljajo. Učinek delavnice na napredovanje učencev v poznavanju področja slepote in slabovidnosti je bil opazovan na vzorcu 172 učencev tretjega, četrtega in petega razreda devetletne osnovne šole. V ta namen je bil pripravljen kratek test znanja, ki so ga učenci reševali trikrat; prvič pred izvedbo delavnice, drugič takoj po njej in tretjič po preteku dveh mesecev od izvedene delavnice. Dobljeni podatki so bili obdelani s statističnim programom SPSS in kvalitativno ter kvantitativno analizirani. Rezultati potrjujejo učinkovitost pripravljene in izvedene izkustvene delavnice ter nakazujejo na potrebo po ozaveščanju videčih osnovnošolcev o področju slepote in slabovidnost.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Magistrsko delo)
    Ključne besede: inkluzija, socialno vključevanje, učenci s slepoto ali slabovidnostjo, videči vrstniki, izkustvena delavnica, simulacija slepote in slabovidnosti
    Število strani: 63
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    izr. prof. dr. Tina RunjićMentor
    asist. dr. Ingrid Žolgar JerkovičSomentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=10646601)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 2946
    Datum vnosa: 24 Jul 2015 08:36
    Zadnja sprememba: 24 Jul 2015 08:36
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/2946

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa