[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Izkušnje učiteljev razrednega pouka s poučevanjem gospodinjstva

Metka Banič (2015) Izkušnje učiteljev razrednega pouka s poučevanjem gospodinjstva. Magistrsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (1393Kb)

    Povzetek

    Vloga učitelja v učnem procesu je ključnega pomena, saj načrtuje pouk, usmerja učenje učencev in pouk prilagaja njihovim zmožnostim. Z načrtovanjem in izvajanjem pouka vpliva na to, kaj in koliko se bodo učenci naučili ter kakšna bo njihova aktivnost pri pouku. Slovenska zakonodaja učiteljem razrednega pouka omogoča tudi poučevanje gospodinjstva v petem razredu. S tem magistrskim delom smo želeli izvedeti, kakšne so njihove izkušnje z načrtovanjem in poučevanjem tega predmeta. Zanimalo nas je, zakaj se učitelji odločajo za poučevanje gospodinjstva in kako usposobljene se čutijo za to. Ugotavljali smo, kako pogosto uporabljajo posamezne učne oblike, metode in pristope. Raziskali smo, pri katerih vsebinah opažajo primanjkljaj strokovnega znanja in na katerih področjih se želijo dodatno izobraziti. V raziskavi je sodelovalo 30 učiteljev razrednega pouka, ki v 5. razredu poučujejo tudi gospodinjstvo. Vzorec anketiranih oseb smo izbrali namensko, saj našim kriterijem izbire oseb ustreza le majhen delež vseh slovenskih razrednih učiteljev. Rezultati so pokazali, da so učitelji po njihovi presoji dobro usposobljeni za načrtovanje pouka gospodinjstva in da pri izvajanju pouka uporabljajo raznolike učne oblike, metode in pristope. Učitelji menijo, da so strokovno najbolj usposobljeni za poučevanje vsebin modula Hrana in prehrana, najmanj pa za poučevanje modula Tekstil in oblačenje. Menijo, da študij ni veliko prispeval k poznavanju vsebin predmeta gospodinjstvo, večjo vlogo pripisujejo splošni razgledanosti in osebnim interesom. Menimo, da je izobraževanje učiteljev razrednega pouka za poučevanje gospodinjstva nujno, in predlagamo, da se jim med študijem ponudijo izbirni predmeti, ki omogočajo pridobitev strokovnega znanja iz vsebin gospodinjstva in jih tako usposabljajo tudi za poučevanje gospodinjstva v 5. razredu.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Magistrsko delo)
    Ključne besede: gospodinjstvo, poučevanje, načrtovanje pouka, učne metode, učne oblike, poklicne izkušnje učiteljev
    Število strani: 104
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Stojan KostanjevecMentor
    red. prof. dr. Milena Valenčič ZuljanSomentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=10646345)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 2945
    Datum vnosa: 24 Jul 2015 09:24
    Zadnja sprememba: 03 Nov 2015 07:07
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/2945

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa