[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Razvijanje pojmov pri otrocih z gluhoslepoto s pomočjo sistema koledarja

Alisa Krajnc (2015) Razvijanje pojmov pri otrocih z gluhoslepoto s pomočjo sistema koledarja. Magistrsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (2065Kb)

    Povzetek

    V magistrskem delu je obravnavana problematika otrok z gluhoslepoto, pri katerih se posledice kombinacije delne ali popolne izgube vida in sluha od rojstva ali v ranem otroštvu kažejo na vseh razvojnih področjih, tudi pri razvoju pojmov. V primerjavi z otroki s tipičnim razvojem, ki usvajajo nove pojme prek opazovanja in posnemanja, je treba te pri otrocih z gluhoslepoto razvijati načrtno, sistematično in z metodami, ki so v skladu z njihovimi zmožnostmi in specifičnimi potrebami. Po pregledu literature je bilo ugotovljeno, da se v ta namen pogosto uporablja sistem koledarja, katerega pozitivni učinki se kažejo tudi na drugih področjih otrokovega razvoja. V magistrskem delu sta prikazana izdelava individualiziranega sistema koledarja za učenko z gluhoslepoto in vpliv njegove uporabe na učenkin pojmovni razvoj, razvoj veščin samozagovorništva ter socialno-emocionalnega področja. V raziskavo so bili vključeni še učenkina mati, razredničarka in drugi strokovnjaki, ki so z učenko v vsakodnevni interakciji. V okviru raziskave se je s kvalitativnim raziskovalnim pristopom proučevala singularna študija primera. Tehnike zbiranja podatkov so potekale v treh časovno različno izvedenih fazah. Rezultat prve faze raziskovanja je celostna ocena učenkinega funkcioniranja in njenega učnega okolja. Rezultati druge faze raziskovanja zajemajo izbiro, načrt, izdelavo in rutino uporabe sistema koledarja. Kot rezultat tretje faze raziskovanja je prikazana evalvacija uporabe sistema koledarja. Skozi večmesečno delo z učenko z gluhoslepoto in na osnovi analize vseh pridobljenih podatkov je bilo ugotovljeno, da je uporaba sistema koledarja pozitivno vplivala na učenkin pojmovni razvoj, razvoj veščin samozagovorništva in socialno-emocionalnega področja.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Magistrsko delo)
    Ključne besede: gluhoslepota, otroci z gluhoslepoto, razvoj pojmov, sistem koledarja
    Število strani: 77
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    izr. prof. dr. Tina RunjićMentor
    asist. dr. Ingrid Žolgar JerkovičSomentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=10642761)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 2942
    Datum vnosa: 24 Jul 2015 07:33
    Zadnja sprememba: 13 Nov 2015 18:02
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/2942

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa