[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Učenci z motnjami avtističnega spektra v osnovni šoli

Amanda Kopun (2015) Učenci z motnjami avtističnega spektra v osnovni šoli. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (2392Kb)

    Povzetek

    Diplomsko delo obsega predstavitev Aspergerjevega sindroma in strategije poučevanja učencev z Aspergerjevim sindromom. Prikazuje raziskavo o poznavanju Aspergerjevega sindroma osnovnošolskih učiteljev, ki imajo pri delu izkušnje z učenci z Aspergerjevim sindromom in tistimi, ki izkušenj nimajo. Zajema analizo treh intervjujev v katerih so prikazane značilnosti oseb z Aspergerjevim sindromom. Med motnje avtističnega spektra spada več oblik motenj, prav tako tudi Aspergerjev sindrom. Aspergerjev sindrom je vseživljenjska motnja. Je ena izmed oblik motenj avtističnega spektra, ki jo ima eden oz. dva otroka v populaciji in je pogostejša pri dečkih. Njihov razvoj poteka drugače kot razvoj vrstnikov, predvsem na področju odnosov in komunikacije z drugimi. Učenci z Aspergerjevim sindromom so lahko vključeni v osnovno šolo, vendar pri šolskem delu potrebujejo prilagoditve za lažje usvajanje učne snovi. V teoretičnem delu diplomskega dela so predstavljeni razlaga o Zakonu o usmerjanju otrok s posebnimi potrebami, definicija, zgodovina, vzroki za nastanek in diagnoza Aspergerjevega sindroma. Sledijo značilnosti Aspergerjevega sindroma. Na koncu tega dela so predstavljene strategije in prilagoditve za poučevanje učencev z Aspergerjevim sindromom. Namen diplomskega dela je bil odkriti morebitne razlike poznavanja Aspergerjevega sindroma med osnovnošolskimi učitelji, ki imajo izkušnje s poučevanjem učencev z Aspergerjevim sindromom, in tistimi, ki izkušenj nimajo. Prav tako pa ugotoviti povezavo z značilnostmi oseb, ki imajo Aspergerjev sindrom, in teorijo o Aspergerjevem sindromu. V empiričnem delu je zajeta analiza rezultatov, pridobljenih z anketnim vprašalnikom, nato pa analiza strukturiranih intervjujev. V raziskavo je bilo vključenih 92 osnovnošolskih učiteljev, ki so odgovarjali na anketna vprašanja. Predstavljene so razlike v poznavanju Aspergerjevega sindroma med učitelji, ki poučujejo na osnovni šoli, kjer imajo vključenega vsaj enega učenca z Aspergerjevim sindromom, in tistimi, ki poučujejo na osnovnih šolah, kjer nimajo vključenega nobenega učenca z Aspergerjevim sindromom. Prikazani so rezultati, kako učitelji, ki delajo z učenci z Aspergerjevim sindromom, prilagajajo pouk in koliko se počutijo usposobljeni, da bi rešili težave, ki jih lahko ima učenec s tem sindromom. Pri strukturiranem intervjuju so sodelovali starši učenca z Aspergerjevim sindromom, učiteljica, ki poučuje učenca s tem sindromom, in srednješolka, ki ima Aspergerjev sindrom. Analiza intervjujev prikazuje primerjavo med diagnostičnimi kriteriji za diagnosticiranje Aspergerjevega sindroma in značilnostmi predstavljenih oseb z Aspergerjevim sindromom v intervjujih. Iz rezultatov anketnega vprašalnika je razvidno, da se znanje učiteljev, ki imajo izkušnje z učenci z Aspergerjevim sindromom, razlikuje od učiteljev, ki izkušenj z njimi nimajo. Učitelji, ki imajo izkušnje s tovrstnimi učenci, jim prilagajajo šolsko delo na različne načine. Svetovalni delavci nudijo učiteljem zadostno pomoč in nasvete. Učitelji z izkušnjami se počutijo dovolj usposobljeni za delo z učenci z Aspergerjevim sindromom, tisti brez izkušenj pa ne. Rezultati intervjujev so pokazali, da imajo predstavljene osebe lastnosti, ki so opredeljene z diagnostičnimi kriteriji za diagnosticiranje Aspergerjevega sindroma.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: inkluzija, motnje avtističnega spektra, Aspergerjev sindrom, učenci z Aspergerjevim sindromom, učitelji, strategije poučevanja
    Število strani: 126
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    izr. prof. dr. Marija KavklerMentor
    asist. dr. Milena Košak BabuderSomentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=10641225)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 2940
    Datum vnosa: 23 Jul 2015 07:17
    Zadnja sprememba: 23 Jul 2015 07:17
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/2940

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa