[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Predstave predšolskih otrok o rastlinah

Nina Pahor (2015) Predstave predšolskih otrok o rastlinah. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (3637Kb)

    Povzetek

    Rastline so del vsakodnevnega življenja otrok. Pa vendar jih večina vsebine pojma rastlina ne pozna. Mnogi predšolski otroci rastlin ne prepoznavajo kot živa bitja. V diplomskem delu sem ugotavljala, kaj otroci vedo o rastlinah in koliko znanja o njih lahko pridobijo ob aktivnem učenju z neposredno izkušnjo. Raziskovala sem tudi odnos otrok do rastlin. V raziskavo sem vključila 19 otrok, starih pet in šest let. V začetku sem z vsakim otrokom posebej izvedla intervju, s pomočjo katerega sem ugotavljala predstave otrok o rastlinah in odnos do njih. Odgovore otrok sem zvočno posnela. Sledile so dejavnosti, ob katerih so otroci v naravnem okolju in ob gojenju rastlin z neposrednimi izkušnjami spoznavali značilnosti rastlin, njihovo raznolikost, zgradbo in njihove življenjske potrebe. Po končnih dejavnostih sem otroke ponovno intervjuvala, ter tako ugotovila spremembo v njihovih predstavah in odnosu do rastlin. Rezultate sem statistično obdelala ter prikazala v tabelah in grafih. Rezultati so pokazali, da so otroci preko aktivnega učenja, ki je vključevalo opazovanja, neposredne izkušnje v naravi, gojenje in prijetno doživljanje pridobili mnogo natančnejše predstave o rastlinah. Odnos otrok do rastlin pa je postal bolj pozitiven. Na podlagi teh ugotovitev zaključujem, da je potrebno otrokom že v predšolskem obdobju omogočiti veliko priložnosti, da rastline spoznavajo z neposrednimi izkušnjami ter jih prepoznavajo kot pomemben del žive narave.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: rastline, aktivno učenje, začetno naravoslovje, predšolski otroci, predstave otrok
    Število strani: 73
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    viš. pred. dr. Marjanca KosMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=10640201)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 2939
    Datum vnosa: 23 Jul 2015 07:15
    Zadnja sprememba: 23 Jul 2015 07:15
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/2939

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa